Aszt akkor aszt úgy nem lehet!

Aszt akkor azt úgy nem lehet, hogy ne nézd megfele!

Aszt akkor aszt úgy nem lehet, hogy utolsó kommentek!

Tortenetek nyugatrol...

2009.05.10. 10:09 Gecc

Majus 10, 2009, Reggel 4 ora.

 

Keptelen vagyok tovabb aludni, pedig estere megint mint egy idiota leszek olyan faradt, hogy remegek majd a kihulestol.

Csak mint tegnap este, helyi ido szerint 9-kor, a syracusei repuloteren, miutan akkor mar reggel 3 volt Mo-on, en meg vegigutaztam a negyed vilagot.

Tehat 1 het amerika. Szerencsere megint. Noha el sem akartam hinni, hogy a vallalat jovahagyja amikor a tema felmerult. Elsodleges cel 4 vevo meglatogatasa, prezentacio stb. Masodlagos cel hogy jol erezzem magam. Megprobalom mindket celt egybekotni.

 

 

Az ut roviden leirva... jo volt. Kozel 10 oras ut NY-ba, onnan meg masfel Syracuse. Maga a repulout Syracuseba csak 40 perc, de a legiranyitas ugy gondolta, hogy sokkal jobb, ha a gep mellett levo kifutot ugy kozelitjuk meg, hogy a fel JFK-t megkeruljuk. Eloszor siman aszittem amikor lefordultunk felszallaskor a palyan delnek, hogy oksa, ott van max 1 km-re az eszak fele felszallo,  de aztan kozel 30 percnyi gurulas es varakozas utan arra lettem figyelmes, hogy ugyanazon szamu kifuton vagyunk, mint amit az ablakbol csekkoltam amig allt a gep. Szal felszalltunk delnek, aztan az ocean folott elfordultunk keletfele, aztan rogton nyugatnak, majd Newark utan eszaknak. Megertem en, csak hat faradtan az ember nem biztos, hogy annyira meltanyolja az idohuzast, ugye.

Egy kicsi eloreszaladtam... NY-ig egy holggyel utaztam, akivel szobaelegyedtem, a lanya, annak ferje, illetve unokja mar 7 eve elnek az Allamokban. Azon gondolkodtam milyen jo nekik, mig mi itt szuttyogunk Mo-on, varjuk mikor pakolnak ki minket a munkankbol, huz le jobban azt allam, es idiotak tomik tele hulyeseggek a fejunket. Eleg sok magyar volt a gepen, es szinte mindenki vagy valakijehez ment, akinek mar zoldkartyaja van, vagy maga is az Allamokban el, amerikai allampolgarsaggal. Szinte kisebbsegi komplexusom volt ebben a jolmeno tomegben. Noha panaszra meg igy sem lehet okom, van allasom, hazam, kertem (mely egyre szebb ugye :-D ), meg aztan bekessegben, szerelemben elek, mar ha lehet azt igy mondani, vagy mi. Asszem lehet. Vagy mi...

NY-ban leszallas utan az emigracios hivatal legenyein kellett megint atvergodni. Amikor mar az ablaknal jartam egy indiainak kinezo iranyito emberke uvoltozott, hogy angolrol magyarra es vissza kellene neki egy ember forditani, mert az egyik utas nem beszeli a nyelvet. Mivel senki nem volt aki jelentkezett volna gondoltam segitek, jelentkeztem a feladatra. Az ablaknal egy kozepkoru no allt, aki szemmel lathatoan meg volt ijedve a korulotte folyo tortenesektol. Az emigracios hivatal ablakanal egy nagydarab fekete rendor ult, akinek koszontem, O vissza nekem, majd megkerdezte, hogy forditanek-e kozte es a no kozott. Mondtam termeszetesen, semmi akadalya. Elso kerdese az volt, hogy milyen hosszan tartozkodik az Allamokban. A no azt valaszolta, hogy augusztus 2-ig. Kit latogat meg es kinel fog tartozkodni amig az Allamokban tartozkodik. A no azt valaszolta, hogy csak a baratait latogatja meg, es vegig naluk lesz. Mi a munkaja Mo-on? Nincs neki, 4 gyereket nevel. Ki fog vigyazni a gyerekekre a 3 honap alatt? A Mo-on maradt csaladja. Mellette van valami penzkereseti lehetosege? Nincs. Akkor mibol el? Megkerdeztem tole, de mielott vegigmondta mar tiszta volt, hogy csak a csaladipotlek a beveteli forrasa. Ugyhogy a dolgon ugy probaltam szepiteni, hogy azt mondtam a rendornek, Mo-on az allam nem kis penzzel tamogatja a munkanelkuli de tobb gyereket nevelo csaladokat. A rendor megkoszonte a kozremukodest, mondta, hogy alljak vissza a piros vonalra, es amint vegzett a novel, gyorsan engem is „beiktat” a rendszerbe. Visszaalltam es tudtam, hogy a not nem fogja beengedni, hiszen egesz vegig gyanusan meregette Ot, a valaszai pedig egyertelmuen arra utaltak, hogy ez feketemunka lesz az Allamokban. Sokaig morfondirozott, de aztan megadta neki a vizumot.

 

A legeslenagyobb elmenyem azonban az volt, hogy egy olyan (talan kinai) lanyt lattam a repteren a syracusei jaratra varva, hogy azt soha nem fogom elfelejteni... odaallt az egyik kavezo sarkara, magassarku, gyonyoru labak, hosszu combok, miniszoknya, de az az igenyes fajta - nem a lotyos tipus -, fekete testhezsimulus kabatot viselt, es ugy ereztem magam, hogy magamban beszelek, hogy tyhaaaaaaa, ez mar valami, mint penteken a kispesti postan az a ficko, aki egy joseggu not nezett az ablaknal, es bologatott illetve motyogott magaban valamit, mikozben hundert procent le sem birta venni a no fenekerol a szemet. :-D

 

Szal otthon mar elmult delelott 10 ora... en meg mindig alom nelkul irogatok ittend. A szallasom bar nem rossz, kinezetre, de a szagok rettenetesen zavarnak, lefagy a labam, pedig a legkondi sincs bekapcsolva, itt eszakabbra amugy is huvosebb van. De asszem a szagok azok, amik miatt legszivesebben mar most csomagolnek es haladnek tovabb. De ettol sem vagyok mar messze, ez ittend csak 1 ejszakas kaland, reggel megyek tovabb Auburn-be egy Holiday Inn-be, ahol biztos jobb lesz, szagok legalabbis tuti nem lesznek. A napi porgram ha minden jol megy a Niagara vizeses szemrevetelezese lesz. A lehetoseget kar lenne kihagyni, ha csak kb 200 km-re van Auburntol. Szerettem volna a helyzet konnyebbe tetelere egy GPS-t kolcsonozni a Hertztol, de elvittek az osszeset, kerdesemre aszontak, hogy talan reggel lesz, telefonaljak be nekik, de asszem leszarom, nem akarok ezert visszamenni a nem kis tavolsagra levo repterhez. Van terkepem, menni fog avval is, max hosszabb utat teszek meg tobb ido alatt. Bar nem artana korabban visszaerni a szallasra, mert gyanitom rohadt faradt leszek, meg nem artana a holnapi munkanapra keszulni.

 

Megprobalok meg aludni egy kicsit.

 

 

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://gecc.blog.hu/api/trackback/id/tr641114046

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása