Aszt akkor aszt úgy nem lehet!

Aszt akkor azt úgy nem lehet, hogy ne nézd megfele!

Aszt akkor aszt úgy nem lehet, hogy utolsó kommentek!

Macska az ágyon

2008.06.08. 12:11 Gecc

Reggel arra ebredtem, inkabb eszmeltem kisebb sikerrel, hogy valami kaparaszik az ajton. En egy igen parazos tipus vagyok, ezert aztan mindenfele folduntuli hangtol be tudok szarni felelmemben. Az ilyen tipusu filmeket sem nagyon birom, max csak felugyelet mellett, tehat ram tokeletesen vonatkozik a TV-k altal a filmek elotti kinyilatkoztatas, miszerint "a kovetkezo musorunkat 12 ev alatti nezoinknek csak szuloi felugyelet mellett ajanljuk", es bar en joval 12 ev folott vagyok, azert ugyan had vegyem mar magamra! Akinek meg nem inge, annak meg amugy sem muszaj felvennie, nemdebar?

Szoval valami kaparaszta az ajtonkat, majd kis ido mulva a kilincset is birizgalni kezdte. Mar azon paraztam, hogy kinyitja az ajtot... ki is nyitotta. Lassan kinyilik az ajto, de amugy az agy magassagaban nem lattam semmit, folotte ugyancsak. Lejjebb tekintve aztan ott volt a megtestesitett... kiscica. Parazasom oka tehat egy kismacska volt, aranyos szurkes feheres szinnel. Ismeros volt, mert ha jol emlekszem a szomszednal szulettek kismacskak a 4. emeleten, ahol baba is van. Bar az meg most sem tiszta, hogy nyitotta ki az ajtot, amikor kb 3 hetes lehetett. Azert megnyugodtam, hogy nagyobb veszely nem leselkedik ram, max a szokasos allergias tunetek, vakarodzas, szemviszketes, konnyezes, kohoges.
Kozelebb jott a macsesz az agyhoz, es legnagyobb meglepetesemre azt mondta.
- Hogyan jelentkezhetek katonanak?
Igazabol talan meg sem lepodtem, hiszen emlekeim szerint talalkoztam mar beszelo macskaval.
- Igazabol nem tudom, de a menyasszonyom tudja, O volt mar katona. Varj, megkerdezem tole.
Fel kellett ebresztenem, mert O meg aludt.
- Figyelj mar! Van itt egy kismacska es azt kerdezi, hogy mik a feltetelei annak, hogy katonanank jelentkezzen.
Egy kicsit almosan valaszolt, ugyet sem vetve a tenyre, hogy egy KISMACSKA kerdezi mindezt. Habar jobban belegondolva nem is nagyon kellett volna meglepodnie, hiszen O is beszelt mar macskaval. Viszont azt meg sem kerdezte, hogy kerul ide egy macska?! No mindegy... Ekkor a kismacska mar az agyon lebzselt, es kerdoen figyelt, mi lesz a valasz.
- 18 eves kor utan barki jelentkezhet katonanak.
Majd tovabb aludt.
- Koszonom - mondta a macska, majd kiment es becsukta az ajtot maga utan.
Hallottam amint felsomfordal a lepcson.

Ekkor felebredtem!
Hallgatvan a macskat... de semmi. Viszont odakint a haverom megint karogott, nem is kicsit. Kb reggel fel 6 lehetett, es hihetetlenul idegesito volt, hogy mar megint ugyanaz a varnyu tolja itt a tobbieknek az eszt. Biztos ugyanaz, mert mar hangrol felismerem. Egyszer lakott itt nalam a lakasban, azota visszajar, es csak neha koszon be. Helyette a farol mantral a sokasagnak. Na jo... azert amikor elmegy, utana nehany percre mar nem tudok ra haragudni.

Kb. fel ora mulva viszont visszaalszom...

--------

- Nem vagyok reszeg, csak nem tudok felallni.
- Ugyan, az meg sem fordult a fejemben!

   

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gecc.blog.hu/api/trackback/id/tr79509438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lapi 2.1 2008.06.08. 16:16:17

első??? gecc brother, ezt a menyasszonyom már volt katona, részt még fel kell dolgoznom. jó, hogy nem azt álmodtad: "várj, megkérdezem a menyasszonyomat - ő katonaviselt nő." :DDDD

www.youtube.com/watch?v=uH2c3eRPHaQ&feature=related

liidiiia 2008.06.08. 18:16:19

:-)))))))) gecc, ollléééé+!!!!!!


lapi: katonaviselt... és a mai+tennapiak majdhogynemminden en bloc: :-DDDDD ,
elképesztő, hogy mennyi hülyeséget tudtok írni, lassan mosolygásgátlót kell szedjek, ha kilépek itthonról :-D

hölgyválasz 2008.06.08. 20:59:48

Gecc, ez aranyos volt!:DDDDD

És sokkal kedvesebb, mint az én egyik rémes álmom, mikor hosszú, fájdalmas vajúdás után, sikerült végre megszülnöm egy bontottcsirkét! :DDD

Másnap baromi jót röhögtünk rajta, aztán meg találgattuk, vajon Freud mit mondana...?:))))

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.08. 22:22:45

Én asztat szoktam álmodni, h távolugrok, és miután elrugaszkodtam, hosszan repülök, repülök, repülök,....... és mire leérkeznék, arra ébredek, h erősen ki kell mennem brunnyantani. Tudtátok, h a periódikusan ismétlődő álmokat általában a vizelési inger váltja ki?

Gecc kartárs, a te álmodat, ha vágyálomnak értelmezem, akkor arról szól, h a kismacska egy kisgyerek, a katonának jelentkezése arról szól, h beállhatna-e közétek, a családi seregbe., és te azért fordulsz a kedvesedhez, mert ehhez az ő beleegyezése is kell.

:o))

Hát csak barátkozz a gondolattal, mert kor szerint már arra tendálsz, h eljött az idő!

Üdv.

Gecc 2008.06.08. 22:59:25

Szia Malac!

Orulj, hogy csak repulsz. Bizonyos vizsgalatok szerint ha zuhan az ember, olyankor eppen az UFO-k raboljak elfele.

Ertelmezesed egyelore hibas... a megegyezes mar megtortent, hogy gyerek kell, de nem most. Mindennek megvan a maga ideje. Illetve nem a magae, hanem az enyem, vagy mi... :-D
A gondolattal valo baratkozas igy aztan mar megtortent.


Holgyi

Bontott csirket azert jobb szulni, mert azt utana megsutheted. En pl imadom sulten, citrommal meglocsolva. Nagyon fincsi utoizt ad nekije, foleg ha a csirek egy kicsit egett is. Na jo nem egett, csak tulsult! :-D

liidiiia 2008.06.09. 00:14:18

olyan jó volt ezazírásod :-)
katonanők témában:
én egyszer, a kemény nők témakörön gondolkozva, játszadoztam a gondolattal, hogy a felmenőim esetleg származhattak-e a szahara környékéről, mert nagyon jól bírom a száraz forróságot, 35-fokon vagyok a legaktívabb, és extra rosszul tűröm a hideget. és arra gondoltam, hogy könnyedén lehet, hiszen simán hordozhatom esetleg lehet genetikailag azt a gént talán, amelyik a családom nőtagjait akkoriban hajdanán régen, a szaharában, az önálló túlélésük biztosítása érdekében: vagy 1. harcos beduin katonanővé tette, de olyanná, aki szerencsére vissza tud emlékezni arra, hogy vannak helyek azért a világon, ahol nem kell állandóan résen lenni arra, hogy csörgőkígyó, melynek marása halálos, és ami egy igen aggresszív állat alapban is, nemcsak ha bosszantják: szal cs.kígyó akármelyik rokonból -mögül, sőt emberből ill mögülük vagy sarokból ill mögül előbújhat, mert ugye akkor gyorsabbnak kell lenni, és gyorsan elkapni a nyakát és jól megszorítani, hogy az oxigénellátás ne legyen hatékony. mármint a csörgőkígyónak a nyakát. a szaharában az aggresszív.csörgőkígyókrafelkészültség-katonasága a túlélés feltétele, és már a 8-9 illetve a 89 éves gyerekek is szuperek ebben, csak megkeményíti, megkérgesíti szívüket, mondhatni túleddzi a zélet őket, káros mellékhatásként, mert túl sok figyelem megy erre állandóan, persze kényszerűségből, dehát az élet rezsije a szaharában is magas. (a 2. kategóriás beduin, önálló, szaharai katonanő felmenők pedig nem is tudják, hogy vannak helyek, ahol nincsenek mindenhol könnyedén aggresszív csörgőkígyók, de remélem azért, hogy én, ha egyáltalán leszármazottuk vagyok télleg, illetve voltak ilyen felmenőim esetleg, szóval akkor azért az első kategóriába tartozom, ha már..., persze nem tudhatni, olyan régiek talán a szaharai ősök, ha...).

persze, nem tudom, hogy a macs beáll(t)-e télleg katonának, ez jutott eszembe, most, és persze nemcsak a szaharába mennek a katonák. lehet a varnyú tuggya. Mondjuk itt a macs szürke szőre éppen ff látásban és végletes bontásban van, nem integráltan szürke. www.youtube.com/watch?v=G0wYaXYwP-w :-)

Gecc 2008.06.09. 11:53:00

Lidia

0:47-nel milyen jo mar, ahogy egymas mellett allnak. Illetve a macsesz ul, a varnyu meg all, mivel nem tud ulni. Vagy hat nem is tudom ulesnek nevezheto-e, ha a begyire teszi a testet, oszt mintha feszkelne. Na mindegy... :-]

En nagyon utalom a meleget. 30 fok folott elvesztem minden eleteromet, es legszivesebben csak levitalnek bele a nagy semmibe, de inkabb a kb 20 fokba bele, vakuumbeli siri csonddel. Na jo... a SW urhajokat azokat vakuumban is lehet hallani. :-D

liidiiia 2008.06.09. 13:08:31

jaja, :-) , meg ahogy ballagnak egymás mellett az is nagyon kedves. az a fijatal, puha, sajátosan kifestett macs, meg az elegáns, és sztem egyben suttyom+szép, de rettenetesen bohókásan dűlöngélő varj. Meg ahogy ki-kisandítanak egymásra, hogy közös sebességet találjanak, szóval olyan igazán együtt somfordálnak :-)

én meg melegben éledek :-) , 35 fokban a legvastagabb farmeremben szeretem átvágni gyalog a várost, annyi energiám tud lenni hirtelen, és lehetőleg mindvégig betonon menve, mert az forróóóó :-) . engem a hideg készít ki, 15 fokig még van élet, de az alatt nekem nem sok. Hű, de akkor te nem reményteljesen várod a nyarat. vannak amúgy hírek a pre-zombiszúnyogokról? :-D

liidiiia 2008.06.09. 13:11:52

ja, és mijaza sw űrhajó?

Gecc 2008.06.09. 13:37:19

Lidia

A szunyogokrol egyelore semmi hir... valahogy van egy olyan erzesem, hogy az NBH meghiusitja az Index szunyogokkal kapcsolatos hirszerzeset, igy nem lesz semmi. Az emberiseg pedig magara marad, a zombi moszkitok vegigszivjak meg a halakat is.

SW=Star Wars. :-]

liidiiia 2008.06.09. 14:37:31

gecc, ojjjaj!!!! én is néztem az indexet, és télleg semmi. nuku. hmm, nem lehet így nyugodt az ember! akváriumod is van? :-)

Gecc 2008.06.09. 15:35:49

Lidia

Akvariumom nincsen, de azert sajnalom a Dunaban a harcsakat. :-D

liidiiia 2008.06.09. 16:37:39

jaja, igazad van :-) . ők a kedvenc halaim amúgy, a vicces bajszukkal, meghogy azért is, mert olyan (hal terminológiára vetítve) farmer-szürkepóló ruhájuk van, (cipőről náluk nem kell említést tenni), +meg nem pikkelyesek (emiatt a zombi szúnyogoknak is jobban ki vannak szolgáltatva!). szal a catfish-ek is suttyom állatok, de amikor a magyar nevüket használják, akkor pláne. :-)

liidiiia 2008.06.09. 16:40:30

a rajzolt példányok azért szerintem biztonságban vannak. :-)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.06.10. 06:37:22

Geccke!

Olvastad a Mester és Margaritát?

Abban is van egy macska.... érdekes regény, ha az ember alkapja a fonalát.

Sztem az is izgi dolog, ha az ember macskát és akváriumot is tart egyszerre:-))

Üdv.

Gecc 2008.06.10. 07:31:12

Malac

Olvastam, asszem talan 20 lehettem akkortajt.
Amugy a macskakrol nekem is mindig az a macska jut eszembe, foleg ha gonosz az illeto. Sokszor probaltam elkepzelmi a Mester es Margaritaban milyen lehetett a macska, es egyszer szerintem meg is almodtam nagyon regen. A lenyege, hogy amolyan rajzolt fajta feje van, es kopcos ruhaban jar. Amugy elegge koszos, es direkt somfordalosan jarkal. Az egesz fizimiskaja, alantassaga teszi sataniva igy kepileg.

Orulok amugy, hogy neked is pont A Mester es Margarita macskaja jutott eszedbe. :-]
Lehet eloveszem ujra elolvasni...

Udv

liidiiia 2008.06.10. 20:14:47

gecc, ha már m+m..., szval: véleményem szerint ennek az írásodnak irodalmi értéke is van, önnönmagában állva is, függetlenül a blog műfajtól (ami azért nem szépirodalom per definitionem). (és ez nyilván szubjektív vélemény persze, de attól még ezt gondolom.)
+amúgy meg a hétköznapi saját-miniéletképeid sztem úgy eltünedeztek lapi blogjáról. erre uaaztat mondhatom, mint amit bármelyik varjúhaver is, a világ legkülönbözőbb ad hoc pontjain szok. :-D persze lehet, hogy meguntad írni őket. vagy rosszul érzékelem? jesszus, mivan, ha csak észre sem veszem őket, amilyen szórakozott tok lenni. :-)
(én most léptem, lapihoz be se merek jelentkezni, mert megyek el, és így is mindig elkések)

Gecc 2008.06.10. 21:49:11

Lidia

Milyen eletkepekre gondolsz, amiket nem irok mostansag Lapi blogjan? :-]

Tenyleg... neked mi a velemyed a Mester es Margaritarol.
En meg most jovok csak ra, hogy annyira nem is emlekszem a konyvbeni tortenesekre, hogy tenyleg ujra el kellene olvasnom.
Anno azert kezdtem el amugy olvasni, mert egy ismerosom elolvasas utan meselt a macskarol a muben, es mivel nagyon jol rajzolt papirra is vetette. Annyira megtetszett, hogy gondoltam en is elolvasom. :-]
Hude regen volt mar...

liidiiia 2008.06.11. 14:40:52

gecc, na "elvégeződtem" :-) a nemszeretem melóval, mondaná a nagymamám, vagyishogy van, hogy ilyen befanatizált-gőzmozdony módon csinálok ezt-azt, mert annyira utálom (és azt is utálom, hogy így csinálom :-) ), és ilyenkor nem tok épeszűeket írni. (mondjuk amúgy sem mindig :-) )

szal csak ilyen apróságokra gondoltam, pl a twa-ról egy példa:
gecc · gecc.blog.hu 2008.06.10. 21:21:38 (...) volt egy oszim, a sajat kert reszemben, nemtom milyen fajta volt, de hihetetlen nagyra meg tudott noni, ha aranyosan megritkitottuk tavasszal, iszonyuan ledus es magvavalo volt. en olyan jo baracot soha nem ettem, es bizton mondom neked, nem is fogok (csak az erzelmi szalak miatt persze :-] ).
+ de persze régen mindenféléket írtál, ilyen 1-2 soros mini helyzetjelentéseket is, ami esik-úgy puffan alapon, amik sztem tök szórakoztatóak voltak. nade ahogy jó, érted, csak furcsáltam, hogy mennyire eltűntek. :-)


a mester és margarítát én is nagyon régen olvastam (és azért, mert mindenki azt olvasta :-) ), akkor nagy élmény volt. meghát félelmetes is, mert azért eléggé a világ sötét felével foglalkozik ugye. igazából a macska ott önmagában nem fogott meg, nem macskának láttam. hanem 1-1 kép maradt meg (viszont a sztori nem nagyon :-) ), a legeslegjobban az, amikor margaríta kérhetett valamit volandtól, és azt biztosan megkapja, és eközben bemennek a pokolba, és ott van rengeteg szenvedő bűnös lélek, és van egy nagyon szegény anya, aki kétségbeesésében megölte a kisbabáját, és őt megsajnálja margarita, és kéri, hogy ne szenvedjen tovább. voland eztet megadja, és mondja margaritának, hogy nagyot hibázott most, majdakkorát, mint az a fijatal anya, és ő is ide jut, ha nem jön rá, és margaritának akkor leesik, hogy a saját életét ő ugyanúgy eldobja, mint az anya a babáját, ha most nem magának kér valami igazán fontosat. azután a voland, aszongya neki, hogy na ezeccer kivételt tesz, és ad mégegy lehetőséget, de csak egyet. nekem ez nagyon hátborzongató jelenet volt, és egyben nagyon klassz is. nálam ez a regény párja az egyik kedvencemnek, a joseph conrad féle „heart of darkness”-nek (a conrad lengyel volt, de angolul írt, és az egyik britt irodalmi lexikon azt írja róla, hogy onnan láccik, hogy nem anyanyelvi, mert túl jól beszéli az angolt :-D ), ami szerintem nagyon hasonló témát dolgoz fel, de nagyon máshogyan és máshonnan nézve, de valahogy ugyanaztat mondja, szerintem. :-) , te eztet olvastad véletlen? (igazából ez messze nem olyan mainstream, mint a m+m).

neked van valami kedvenc képed, ami megmaradt még belőle, a macskán kívül? (na aztat a macskát én nem merném becézni :-) )

Gecc 2008.06.11. 15:12:39

Szia Lidia

Nem is tudom... igazad lehet, elmaradnak mostansag ezen soraim. Viszont ismerve magam valszen azert van, mert amiket olvasok masoktol kommenteket arrol nem jut eszembe olyan, amit leirhatnek. Evvel persze nem masok kommentjet szeretnem lehuzni, hiszen honnan tudhatna barki is, hogy mitol indul be az en lelki vilagom. Illetve ha eppen nem vagyok jo passzban, akkor sem szoktam sokat irni.

M es M...
Tenyleg annyira nem emlekszem, hogy tegnap meg kellett neznem a neten, mirol is szol. Aztan persze nagyjabol beugrott, de csak nagyon keveske dolog. Akkor is szinte mindenrol a macska jutott eszembe (a macsesz ratette a mancsat az emlekezetemre, ebbol is meglatszik, hogy volt benne valami satani :-D ).
Ugyhogy eloveszem majd ujra, oszt uccu neki megintcsak. Bar elolvasasa rovidebb hataridon belul asszem igencsak ketseges.
Egy kep mintha beugrott volna, de ez is a macskaval kapcsolatos, hogy utazik a villamoson. De lehet en emlekszem rosszul.

Joseph Conradot nem olvastam. A neve nagyon ismeros, lehet menasszonkamnak van tole konyve, O nagyon nagy "olvasogep", mindenhol csak a konyvei havernek. Az a legjobb, amikor ejjel arra ebredek, hogy egesz halommal dol le az agyrol, mert persze azokkal alszik. :-D

liidiiia 2008.06.11. 17:10:22

:-)
én nem tudok sokat olvasni, valahogy a magam világa túlságosan leköt ehhez, de ebben jól kijövök magammal, ha így van, hát így van :-) . a hangulatváltozásaim amplitudójával azonban tökre nem vagyok kibékülve, de most olvastam a malacka által tennap belinkelt para postnál, amit test írt, és egészen komolyan elgondolkoztam rajta. :-)

nekem még egy olyan képem van, hogy a padon leül valaki mellé a macs, és elég rossz hírekkel traktálja...
+ eccer gondoltam arra, hogy mi van, ha nem 2 ember a mester és a margaríta, hanem egy ember 2 különböző oldala. mondjuk a m+m szerintem borzasztó sötét tónusú, a képei többsége és a hangulata is, fel is merült bennem a gyanú, hogy nem emós vagy e? :-D hmmm? :-D

de a te szövegedben megjelenő macseszt én nem sátáninak képzeltem el, meg őt rendesen macskaszerűnek, csak plusszban beszélni tud. viszont abban, ahogy ott jön-megy és beszél, abban hasonlít a m+m macskájára. de én eztet a macsekot világosabb tónusúnak látom, meg a környezetét is. jó nem ragyogóan fényesnek, de világosnak, ami nálam, mármint itt benn a fejemben, ahonnan nézek ki (hogy az „én” kérdését ennél jobban ne is boncolgassam :-) ), szóval itten ez tökre más világ így. például, amikor elképzeltem, hogy bemegy, láttam a fénycsíkot, ami a nyíló ajtónál van, és a hajnalt napfényesnek láttam. az ajtót pedig hol vajfehérnek, hol nagyon világos fűzöldesnek. persze ez szubjektív. :-)

Gecc 2008.06.11. 17:32:08

Lidia

Dehhhhogy vagyok en olyan emo'cccionalis stilusilag. Hallgatnek szerinted akkor olyan zeneket, amiket linkelgettem meg vala? Ejjde hude nagyon utalom oket!
Kuldok majd neked egy perszonalis levelet meg ma este/delutan, abban majd latszik, hogy dehogyis amit mondtal! :-D

Termeszetesen az en macseszom, ami a posztban van nem satani. Bar azt el kell mondanom, hogy en azert az osszes macskeszt ordoginek latom. A viselkedesuk, onzoseguk csak erre enged kovetkeztetni.
Nah hat a bugris fizimiskajuk meg aztan vegkepp ordogi.
Alattomosak, mint egy... egy... macska. :-D

liidiiia 2008.06.11. 18:01:36

minden makacsságom ellenére azért természetesen időnként meggyőzhető vagyok potenciálisan hibás nézeteimet illetően, de majd hiszem, ha látom perszonálisan. :-)))))))))))
most jut eszembe, hogy 2 db orosz mondatot tudok, az egyik a "pjotr pervij otkrivaje okno v evropu" is egy szép mondat, de a "zsdu otveta kak szolovej leta" mondatnak most nagy hasznát is venném, ha esetleg tudsz oroszul. :-)

Gecc 2008.06.11. 18:11:18

:-]
Mar nem tudok oroszul... azert mar, mert altalanosban meg orosz emeltszintet tanultam, elobb kezdtuk, mint normal allapotban kellett volna, aztan a rendszervaltas akkor kovetkezett be, amikor 6. vagy 7. osztalybe leptunk, az orosz emeltet megszuntettek, csak szimpla orosz maradt, bekerultunk az alacsonyabb tudasuak koze, nekunk tobbe nem volt ujdonsag, tanulni is lustak lettunk, mindent elfelejtettunk. Nehany szora emlekszem mar csak...
Ezt pl nem ertettem. :-]

A perszonalis level elment.

liidiiia 2008.06.11. 19:03:08

boldogulás hiányában írtam perszonális választ :-)

nekünk pedig állandóan beteg volt az orosztanerőnk, és emiatt helyettesítették, de persze azok az órák a kedves pihenés emlékei ma is, semmit se tanultunk. :-) aztán gimiben pedig mindenki jó tanuló volt kivéve engem és egy barátomat, és kellett legyen egy 2-es is meg egy 3-as az osztályban, hogy ne legyen gyanús, h mindenki 5-ös, és én voltam a 3-as, amiért a kisujjamat se kellett szinte mozdítanom, illetve kis pr azért kellett, amit viccmeséléssel biztosítottam. :-)

Gecc 2008.06.11. 22:22:14

Nekunk amikor megszunt az emelt szint es osszekerultunk a gyp-s reszevel az osztalyunknak, nehanyan kozulunk felvettuk az angolt masodik nyelvnek, de furcsa mod ahogy a kotelezo orosz megszunt a rendszervaltassal, ugy szorult hatterbe az orosz amugy meg meglevo tanitasa is. Ezert semmi masbol nem allt az orosz ora, mint szabadfoglalkozasbol. Egyetlen jegyet kellett beszerezni minden honapban, amit a tanar egyszeruen oldott meg, kiadott akonyvben egy kis oroszrol magyarra forditast, leirtuk csoportba rendezodve, mindenki ugyanazt beadta, oszt megvolt a jegy. De 8. osztalyra mar annyira elfelejtettunk oroszul, hogy nem tudtunk forditani, es ugy oldottuk meg, hogy mivel nagyobb csoportonkent forditottuk a szoveget, mindig mas ment ki mondatonkent lefordittatni a szoveget a tanarral. Amugy biztos feltunt neki is a turpissag, de nem erdekelte, bizonyara. Akkor ma minden tanar raallt mas nyelv megtanulasara, mert az orosz nagyon gyengen muzsikalt. Mindenki a nemetet vagy az angolt valasztotta.
Tipikus amugy, a gyulolt nyelv lett akkor, mert szoci rendszer, meg az emleke sem kell, de azert most orulnek egy eros kozepfoku tudasnak oroszbol. Hude jol kereshetnek mint oroszhonban magyar logisztikus, vagy itthon az oroszok fele jatszadozo cegben.
süti beállítások módosítása