Aszt akkor aszt úgy nem lehet!

Aszt akkor azt úgy nem lehet, hogy ne nézd megfele!

Aszt akkor aszt úgy nem lehet, hogy utolsó kommentek!

USA tripp, Washington DC, 1. nap

2008.04.22. 19:00 Gecc

Morristown, Aprilis 22, reggel 7 korul...
A tervek szerint vasarnap kora reggel indulunk felvenni a kolcson kocsit, amit ocsi mar a lebeszeltek szerint a kiutazas elott kb 1 honappal lefoglalt. Ugy beszeltuk meg, hogy ne a legalacsonyabb kategoriaju autot vegyuk ki (amugy is en fizetem), hanem ha mar egyszer az USA-ban vagyok, akkor ha lud, legyen kover alapon valami brutalabb cuccost.
Menet kozben a kolcsonzohoz, gyalog, atgyalogoltunk Morristown foteren, ahol mokusok szaladgaltak fel-s-ala. Kesobb mindenkinek aszontam itthon, hogy patkanyok, es mennyire koszos a varos. :-D


 




















Mendegeltunk tovabb, mikor is egy mely, igazi torkos hang szakitotta meg a reggeli madarcsicsergest. Hatranzeve egy igazi Monster Truck volt az, de mire elovettem a fenykepezot sajna elfordult... Pedig ha egyenesen jott volna tovabb, akkor meg egy elmennyel lennek most gazdagabb.
Idokozben elertuk a kolcsonzot, ahol ledumalva, hogy sajnos a kert kategoriaju auto eppen nem all rendelkezesre, aszontak egye fene, kapunk ugyanazert a penzert egy meg nagyobbat. Kuuuuul! :-D


Seggem alatt egy 8 hengeres Mercury-val ( 2006-2007 Mercury Grand Marquis) mar szinte igazi amerikainak ereztem magam. Arrol nem is beszelve, hogy azokhoz a kocsikhoz kepest, amiket en eddig eletemben vezettem, ez ugy ment, mint egy raketa, belepasszirozva az embert az ulesbe egy torkos gazadasnal.
Vissza az appartmanba, cokmokot felpakolni, irany Washington!

Utkozben igen sok csodas helyen mentunk keresztul, kezdve a kisebb amerikai telepulesektol Philadelphia kulvarosaig, nomeg az uticel, Washington DC.

Washingtonba erkezve azonnal a szallasra mentunk, amit ugyancsak elore lefoglalt ocsi. Nos... nem gondoltam volna, hogy egy motel ilyen sokba kerulhet, bar a fovarosrol volt szo. Szal a Super 8 Motel egy igazi amerikai szallas, mely nem bovelkedett wellness szolgaltatasokban, inkabb az amerikai filmekben oly sokat latott egyejszakas kalandok paradicsoma lehetett... meg viccelodtunk is, hogy lehet egy parnak neznek minket, foleg hogy mi is csak 1 ejszakara jelentkeztunk be. :-D
Amugy a szobaval semmi gond nem volt. Tiszta volt es tagas. Lepakultunk es mar szedtuk is a labunkat befele a varosba. Szerencsere a metro annyira nem volt messze, bar az ido annyira meleg volt (megtudakolva itthon Mo-on baromi hideg volt, viszont amerikaban 1 hettel elotte koszontott be az igazi tavasz, ugyhogy orom volt a kobon, hiszen NY-ban akkora esok voltak, hogy nem gyozott mindent elarasztani a viz), hogy nem gyoztunk arnyekot keresgelni. A washingtoni metro igazan nagy meglepetest nyujtott... annyira tiszta volt, hogy enni lehetett volna a padlorol. Nem igy kesobb a NY metron...
A washingtoni fopalyaudvaron szalltunk le, es onnan gyalog mentunk tovabb. Nem messze a Capitolium elotte pedig a messzesegben a Washington Monument.























Kigyalogoltunk a National Gallery-ig, ahol radobbentunk, hogy sokat ma meg nem ettunk, szal ideje lenne keresni valami faja kis Hot dog-ost. Valahol a National Archives kornyeken talaltunk is egy sarkon allo, szimpatikus kajast. kertunk egyet fejenkent, de annyira ehesek voltunk, hogy mar eleve ugy mentunk hozza, hogy figyu oreg, most kajalunk, jovunk a tovabbiakert, aztan a vegen perkaljuk a lovet. A vege fejenken 3 forro kutya + egy limonadera hasonlito udito lett. Viszont annyira tele lettunk, ahogy a limonade szetpuffasztotta a kifliket, hogy megmozdulni is alig birtunk, viszont egetett a nap, szal hamar koccolnunk kellett.
Kovetkezo megallo a White House volt, ahol egy rakas ferdeszemu kattintgatos turista tolta. A kertben kommandosok, fu/fa/bokor. Vajon melyik bokor lehetett az elnok?
Gyorsan atsuhanva a Feher Haz elott egy arnyekos helyet kerestunk, lehetoleg ulohellyel. Meglelven kb fel orat pihiztunk, nagyokat bofogve a jollakottsagtol. :-]
Feltapaszkodtunk, bar nagyon nehezunkre esett, irany a Washington Monument es a II. WW emlekmu (National World War II Memorial).








































A II. WW emlekmunel faja huvos volt, nehanyan meg a labukat is belelogattak a vizbe, melyet egy arra jarkalo rendor azonnal szova is tett, ugyhogy kiparancsolta oket a vizbol. VIZESNYOLCAS! :-D
Innen atgyalogoltunk a Reflecting Pool mellett a Lincoln Memorial-hoz, ahol meg huvosebb volt, es ez ugy kellett, mint halnak a viz.























Lepihentunk Abraham mellett egy idore, tovabb logatva a labunkat bele a nagy semmittevesbe, a forro kutya meg mindig dolgozott a gyomrunkban. :-D
Miutan meguntuk a cseneveszkedest tovabballtunk. Atkeltunk a Potomac folyon, bekukkantottunk a katonai temetobe, volt valmai celunk is, de olyan lustak voltunk, hogy ezt feladtuk, es egy joleso klotyozas utan tovabbindultunk a Pentagon fele. Utolagosan belegondolva inkabb maradtunk volna a temetonel, vagy mentunk volna vissza a varosba, mert a Pentagon hihetetlen kiabrandito volt oldalrol. A nagy budos semmi is tobb... szal a Pentagon csak felulrol szep. Mondjuk vizualis tipus leven en nem is ertem, hogy miert gondoltam azt, hogy majd szep lesz.:-D
Na mindegy, ott is voltam, es ezt nem sokan mondhatjak el magukrol.

Elhataroztuk, hogy visszamegyunk a varosba es beulunk egy a teso altal mar kiprobalt Ir kocsmaba, ami egyebkent nem vicc, de a Kinai negyedben volt. :-D
Eletem elso igazi Ir soret ott ittam, es a nagy melegben biza nagyon jol esett. Sorozgettunk, dumalgattunk, majd sotetedeskor visszamentunk a Feher Hazhoz es a Monumenthez. Kivilagitva mindegyik csodasan nezett ki...

























Miutan megneztunk mindent esti pompajaban, hazaindultunk. Iszonyu sokat gyalogoltunk, ugyhogy a labunk mar majd leszakadt, nem mintha bantuk volna. Meg ocsi sem, pedig O mar mindent latott egyszer, amikor a munkatarsakkal lelatogattak Washingtonba. Kb este 10-11 korul ertunk vissza a motelba, es egy gyors furdes utan mar dobtuk is a szunyat.
Vart rank egy ujabb nap Washingtonban... pontosabban egy fel, mert masnap delutan visszamentunk Morristown-ba. De Washington meg igy is tartogatott szamomra meglepeteseket, es melegebbet, mint amit ma tapasztaltunk...


Es akkor a lany, az zaklatott allapoban elment Pusztavacsra, a Rock Fesztivalra, a Beke Fesztivalra, mert ott voltak gondolom azok, akikkel meg ott a szakkozepben egyutt jart, es akkor elment, es Rakoskereszturig, a Jancinek az apja, az oreg Jeno, az idos Halasz Jeno, az elment es ott tudtak utolerni a tolokocsival.

   

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gecc.blog.hu/api/trackback/id/tr42437541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hölgyválasz 2008.04.22. 22:33:17

Gecckém, jól kiírtam magam Neked a szenzorban, úgyhogy itt csak átfutottam a képeket, elolvasni holnap foglak, mindenképp, mert érdekel, aranyosan, jól írsz !

De azt máris megjegyzem, állati jók a fotók, ha Te csinyáltad, hát teheccséges egy kölök vagy, no !

Szegény Lapihoz már be sem merek menni, nincs pofám beköszönni csak, aztán meg elhúzni, pedig mostmár csak azt tudnám bevállalni, hulla vagyok !
Üdvözlöm innen Őt is, add át, jó ?:)
Pá, jóccakát !

Gecc 2008.04.22. 23:01:16

Szia Holgyi!

Nah hat az irasi kepessegeimrol inkabb jobb nem is beszelni. En nagyon nem vagyok magammal megelegedve, hogy oszinte legyek.

A kepeket en csinaltam, egy szimpla Canon digitalis fenykepezovel. Asszem 3.2 Megapixeles, nehany extraval felszerelve, amibol csak a macrot szoktam hasznalni, azt is munkahoz. :-D
De a kepek minosegevel en is nagyon elegedett voltam/vagyok. Tenyleg szerencse, hogy ilyen jok lettek a kepek, mert csak ezek es az emlekeim maradtak meg Amerikabol. No meg nehany emlektargy.

Viszont bocsanatot kell toled kernem, hogy nem rajzoltam, pedig megigertem. De ha nem haragszol, akkor most 2 hetig minden nap USA posztok lesznek, aztan utana visszallok a regi kerekvagasba, de ezt ugy erzem ki kell irnom magambol. :-]

liidiiia 2008.04.23. 00:56:14

szia hölgyi :-))))
ha itt vagy, itt köszönök neked

liidiiia 2008.04.23. 01:19:28

gecc, na épp elszállt, amit írtam, de akkor újra...,
szóval, aszta, baromi jól tudsz fényképezni, milyen jók az arányok, és a hangulatok...
meg a capitoliumos képnél, hogy az előtérben ott vannak azok a fák, éshogy az egyik árnyéka rajta a másikon, és mindenféle egyeneseket húznak ki a szélek, meg milyen jó kontrasztban van a fehér szabályos épület a fák szürke ágas-bogasságával, és az árnyékok kuszaságával...
és az éjszakai monumentről a kép, hát basszuskulcs, ott még az is érződik, hogy mögötte a világűr..., és milyen jó kivágásokat is használsz,
hát köszi, hogy megosztod :-)

sztem te írni is nagyon jól írsz, én mindenesetre szoktalak irígyelni, pozitívan, abban az értelemben, hogy nem azt érzem, hogy te ne írj így, hanem, hogy tök jó lenne, ha valamennyire én is tudnék úgy, ahogy te...
(annyi, hogy ha már írás, akkor abban van 2 gyakoribb más "hangod", de a blog nem kanonizált irodalom, és a személyiségünknek sem egy aspektusa-oldala van, hanem sok, egymásnak ellentmondó oldalak is, mindenesetre e 2 jellemzőbb hang közül én az egyikre vagyok "irígy", de arra eléggé nagyon :-) , és az égvilágon semmi bajom sincs a másikkal se persze-persze...)

liidiiia 2008.04.23. 01:23:06

speciális, hogy 9 órára datálja az előző hsz-emet, fél 2 van éppen... , misztikum... :-)

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.04.23. 08:26:49

Lídiám., ari vagyol, pusza, szijja !:)))

Geccke, no problem, ráérsz a rajzzal !
A képek kapcsán - amit megjegyeztem, mennyire ügyes vagy ! - pont azt tudnám reagálni, amit Lídiánk is, csak tegnap nem volt már enerdzsím kifejteni rendesen, csupán első, sommás gondolatomat, ami fotóidat látva, azonnal megfogalmazódott : híjjnye, de teheccséges !
Szóval nem csupán a technikai kivitelezés gyönyörködtetett - amit oly szerényen felvállaltál - sokkal inkább a beállítások, igen, az arányok, fény-árny játékok, a perspektívikus ábrázolás, igazán nagyszerűek, művésziek !
Gratulálok !
Meg rohanok :D
Viszlát !

Gecc 2008.04.23. 09:38:19

Holgyi, Lidia

Bevallom, annak ellenere, hogy nem vagyok egy fenykepezo tehetseg, ha mar a technikai reszehez nem ertek, hat megprobalok olyan kepi beallasokkal (nemtom ezt a fotos muvesz emberek hogy hijjak, bizonyara van valami specifikus neve :-] ), szal probalok ugy fokuszalni a kijelolt fenykepezni valora, hogy az a legjobban adja vissza belole az eletet, vagy eppen az elgondolt "perspektivat". Probalom neha a kepeket kihegyezni az elvontsag hatarai fele is, szamomra pl az elso, amit itt a poszton beszurtam (a patkanyos :-D ) es a Monument ami csak a nagy szingularitasba megy bele, pont ilyenek (a mokusokat meg annyira imadom, hogy nem gyoztem pl a Central Parkban is folyamatosan oket fenykepezni, Ocsi mar meg is jegyezte, hogy hulye-e vagyok :-D ). A Monumentes kepemre igen buszke vagyok, mindenfele nagykepuseg nelkul.
Es akkor nemsokara jonnek a kepek NY-bol, ahol asszem nem annyira muveszi, mint inkabb gyonyoru kepek szulettek...

Gecc 2008.04.23. 09:39:19

Lidia

Ugy latom nem vagy egyedul ezzel a komment problemaval... en Holgyi utan kommenteltem ma reggel, ahogy az pontosan a nickem mellett is irva vagyon, es Holgyi kommentjet utanam rakta be, holott O elobb kommentelt. Lehet Holgyi Ausztraliaban van? :-] Valszen valami blogmotor problema mar megint...

Gecc 2008.04.23. 15:24:29

Na helyreallt a rend! :-]

liidiiia 2008.04.23. 20:35:40

hát milyen vak vagyok, a mókust észre se vettem, pedig szabályosan kel át!!!!! :-))))
jaja, aranyosak :-)
nekem a világító legyek teccettek még nagyon (fireflies), szürkületkor annyi volt ott a capitoliumnál belőlük, mint valami disney mesefilm elvarázsolt jelenetében, nem is hittem el, hogy igaziak szinte :-)
mi is hotdogot ettünk, ott oldalt valahol az út mellett, és az árús kérte, hogy ne 50 méteren belül etessük a mókuspajtásokat, mert ő már besokallt tőlük, tök aranyosak voltak, hogy egészen közel odajöttek a kajáért, és kicsit olyan ember-szerű kezük van (csak kisebb :-D ) :-)

liidiiia 2008.04.23. 20:38:42

+ jaja, a monumentes kép az nagyon izgalmas :-)
süti beállítások módosítása