Aszt akkor aszt úgy nem lehet!

Aszt akkor azt úgy nem lehet, hogy ne nézd megfele!

Aszt akkor aszt úgy nem lehet, hogy utolsó kommentek!

Szemelyisegi jogok

2008.11.30. 14:20 Gecc

A legtobb emberrel mar bizonyara megtortent, hogy vagy azert mert normal szuksegletei, vagy esetleg egy be nem lathato ok miatt azonnal szuksege volt egy illemhelyre, mely a kozt szolgalja. Ez a koz termeszetesen legyen egy matematikai fogalom, mint a sok, tehat olyan helyen levo illemhely, mely 3-nal tobb embert gyujt maga kore.

1. Utcai illemhely, mely nemcsak hogy 3-nal tobb, de azon emberek "gyujtohelye" lehet, akik arra elhaladnak. Ide tartozhatnak meg termeszetesen mas, nagyobb hasznalatu helyek tojalettjei is, mint pl. a repuloter stb.
2. Munkahelyi illemhely, mely csak azon emberek "gyujtohelye", akik abban a bizonyos epuletben dolgoznak. Beleszamolva a szintenkenti illemhelyeket is, mert ha teszem azt minden emeleten van, de ama bizonyos embernek a 8. emeleten volt dolga (ez esetben tennivalo, munka), majd az emeletet elhagyva sajat emeletere, azaz irodajaba es asztalahoz menet jon ra a "csikar a piritos", akkor egy gyors mozdulattal az alant levo, meg el nem hagyott emelet gombjat megnyomva a korszerubb liftek megallnak, majd emberunket kiengedven az a legkozelebbi illemhelyet hasznalhatja.

Mondanivalom azonban csak azon illemhelyekre vonatkozik, melyben az ulohelyek, azaz WC cseszek maximum csak ajtoval vannak elvalasztva. Ezen szeparacio az, mely alapveto emberi jogok megsertere ad lehetoseget ugy, hogy az amugy csak bent tartozkodo,  kezetmoso, esetleg szimpla dolgat vegzo ember ebbe bele sem gondol, de a cseszen ulo ember valoszinuen annyira nem szeretne most a sajat helyeben lenni, hogy legszivesebben az idot is megallitana.
Miben is merul ki a szemelyisegi jogok megsertese? Leginkabb abban, hogy ugye nem szeretik elkepzelni a masikat, amikor is eppen nagyobb dolgat vegzi. Igy dolgat vegezten ajtot kinyitva embertarsai raneznek, IGEN, O volt az, aki hatalmas pukizasok kozepette, kisebb, esetleg nagyobb nyogeseket produkalva vegezte dolgat. Arrol mar nem is beszelve, ha az a dolog biz' hallhatoan hasmeneses is volt. 2 szemszogbol vizsgalhatjuk meg az esetet.
1. Emberunk a cseszen ult. Mit erez ilyenkor, hallva azt, hogy mas emberek, rosszabb esetben esetleg csak 1 vagy 2 ember tartozkodik (azert ha tobben vannak nagyobb lehet a nyuzsges, igy a kellemetlen siri csond maris engedmenyeket kinal a cselekmeny vegrehajtasara). Tehat mit is erezhet ilyenkor az ember. "Biztos mindenki arra figyel, hogy mi tortenik az ajton belul". "Jaj, csak ne pottyanjon nagyot". Istenem, add, hogy ne jojjon vele hang is". "Csak meg ne lassanak amikor kimegyek a klotyorol". Stb.
2. Emberunk valamivel kellemesebb helyzetben van, kezet mos, vagy csak csurgat egyet. Ugyanakkor az ajto zarva van, valaki van bent, dolgat vegzi, hangok szurodnek ki, mely az elso esetben ugye felmerult, es kellemetlenul erheti a bentlevot. Ebben az esetben az egyutterzes szemernyi szikraja sem merul fel. Kit erdekel ki van bent, de milyen vicces az, ha egy hatalmas puki szurodik ki az ajton belulrol. Az ajto maga a hang erejen mit sem csokkent, hiszen se fal, se semmi, csak egy ajto, beleepitve egy amolyan paravanszeru valamibe. Ha akarnank meg is viccelhetnenk a bent ulot, felkapaszkodva a paravan oldalan be is nezhetnenk (ohhh, azok a regi szep idok, amikor meg ilyenekkel viccelodtunk ugye... alavaltani a havernak, aztan hallgatni ahogy anyazik! Most is megtennem :-D ).

Mi lehet a megoldas tehat, hogy ne legyen kellemetlen az embernek az, ha nagyobb dolgat kell elvegezni egy ilyen felig zart illemhelyen? Hogy ne erezze azt senki, hogy szemelyisegi jogai dolnek dugaba, merhogy ugye senkinek semmi koze ahhoz ki mit csinal bent es azt is hogyan, milyen modon?
A dolog rettenet egyszeru... vissza a regi epitesi szokasokhoz, es valasszuk le rendesen a klotyokat, fallal. Nem paravanszeru ocska falappal, hanem padlotol plafonig terjedo fallal. Koltsegcsokkentes vagy szemelyisegi jogok?
Lehet menni az ombudsmanhoz!

--------
 
 

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gecc.blog.hu/api/trackback/id/tr12796155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liidiiia 2008.12.01. 14:25:17

végre írtál új posztot!!!!!!!!! :-))))

egyrészt igen, jaja.
másrészt mondjuk, amikor olvastam, hogy régi kisközösségekben ilyen természeti népeknél, a nők mennek erre, a férfiak arra, együtt, és a reggeli pisi-kaki lebonyolítása közben élnek társadalmi életet, hát az persze természetesebben kezeli eztet a helyzetet, de mondjuk én ilyesmihez végérvényesen túl civilizált vagyok, és noha az, hogy természetesen kezelnek egy természetes helyzetet az tökre oksa és helyes, de azért a privát szférám nekem kell.

de azért szoktam azon gondolkozni, hogy miért lenne idegen az embertől bármi, ami emberi. ezzel persze nem azt mondom, hogy ne legyen privát szférája az embernek, meg nem nyilvános tevékenységei, ilyenek. de azt meg lehet tudni, hogy az van, hogy vagyunk, ennek mindenféle oldalaival, és akkor miért kell úgy tenni, mintha az nem lenne.

legutóbb az ekcémámmal voltam orvosnál, és direkt elhatároztam, hogy nem fogok elnézést kérni , a tekintetemmel se, amikor megmutatom, hogy úgy néz ki az a bőrfelületke ahogy. gennyes, nyilván, meg ilyesmik, nem véletlenül mentem orvoshoz vele. most így néz ki, na bumm. persze ettől még folyamatosan kísértést éreztem elnézést kérni, hogy egy nem tökéletes, nem makulátlanul tiszta bőrfelületkém is van. cöcöcöcöcö, nem angyal vagy robot vagyok, a társadalomnak nemcsak tökéletesre csiszolt fogaskerecskéje..., ejnye-bejnye... :-D

jaegtoer 2008.12.01. 16:14:49

Tök igazad van kedves Gecc!

Rossz helyeken húztak fel falakat.
Egyetértek rakjuk helyükre a falakat:-)

Walter Melone (törölt) 2008.12.01. 17:17:07

Ez olyan lehet, hogy van itt nektek WC, de ne akarjátok használni! A tereknek is van pszichológiájuk. Nézz meg egy McDonald’s-ot! Kívülről barátságosnak tűnik, függönyszerű cucc az ablaknál, tisztaság, világos van... Aztán amikor leülsz enni, akkor jössz rá, hogy a klíma túlságosan is hűt, kényelmetlen a szék/asztal, túl erős a megvilágítás, és hangos a zene. Ez azért van, hogy mielőbb végezz a kajával, és már indulj is tovább. Mivel már fizettél, nincs szükség rád. A helyre viszont igen...

Szóval ezek a WC-k is ilyenek sztem. Ha nagyon kell ám legyen, megvan a lehetőséged. De az utolsó percig mérlegelni fogod, hogy vajon hazaérsz-e?

Gecc 2008.12.01. 18:16:25

Csa Walter!

Most hogy mondod, ez a zene dolog most azt juttatta eszembe, amikor egy haverom regebben azt mondogatta allandoan a bevasarlokozpontok liftjeiben, hogy miert eroszakoljak ra a vasarlokra a zenet. En mar akkor is igazat adtam neki. Valojaban a liftben a legidegesitobb, mert ott altalaban kussban vannak az emberek, mig a boltokban es a folyosokon ugyis megy a nagy morajlas. Tehat felmerul a kerdes, hogy milyen alapon hallgattatnak olyan zenet a legtobb emberrel, ami amugy halalra idegesiti. Ennek nincs semmi ertelme, mint a Chewbacca vedelemnek.

A Mekivel kapcsolatban nem ertek veled egyet. Elegge sokat jarok/jarunk a Mekibe (es nem vagyok megdagadva :-D , olyan ehes vagyok, be is nyomnek egy burgert, de inkabb tobbet :-D ), nekem meg soha nem tunt fel a hangos zene. Annal inkabb a gyerekricsaj. Bar lehet nalam pont az nyomja el a zenet, vagy csak tereli el a figyelmem a zenerol. Na eztet majd kiprobalom.

Namostand a merlegelos dolgon nalam pl. leginkabb az lehet donto, ha tudom hogy a klotyo higieniailag nem uti meg a mercet. Es azert valljuk be, egy normalis helyen legalabb orankent takaritjak a WC-ket. Nalunk legalabbis biztos. De eddigi munkahelyeimen igazabol nem volt ilyennel problema.
Az utcai illemhelyek az mas tema... bar a legtobbet mar kisebb vallakozasok (Mari neni & Sari neni Bt.) uzemeltetnek. Probalnak a "piacon" maradni. :-]

test subject#28 2008.12.02. 14:59:51

Szerintem két módon oldható meg a probléma.

Az egyik, amit akkor csinálnék ha rocksztár lennék. Azaz mindig lenne nálam egy laposüveg, és mikor ilyen belémnevelt marhaság miatt szégyenérzet kerekedne úrrá rajtam, hamar meghúznám egyszer-kétszer a mellényzsebbe bekészített házipáleszt. Ily módon büszkén vállalnám hangos szarásom minden aspektusát, majd a klotyóból kijőve jót kacarásznék a megbotránkozott embereken, esetleg megkérdezném hogy tetszett, meg mennyire nem volt semmi mutatvány ugye?

A másik megoldást elfelejtettem :(

De ezekután hazafelé betolok valami burgert az biztos :D

test subject#28 2008.12.02. 15:02:51

tényleg apróság, de felmerülhet a kérdés, hogy mikor leülünk, hogy bécs-budapest kábelt fektessünk, vajon tényleg mi toljuk ki őt, vagy ő kényszerít le minket magáról???

Gecc 2008.12.02. 15:43:49

Es ha mar itt tartunk, akkor vajon tenyleg all-e a Cartman fele bizonyitas, miszerint pont forditva tortennek a dolgok ha a seggunkkel eszunk?

:-D

Vagyhogy a pekali nevezetu ruszu fajta milyen szobol eredhet...

jaegtoer 2008.12.03. 21:05:31

Szia Gecc!

Én nem szeretem a mekit, olyan kicsi és lapos.

Én azt szeretem, ha nagy és gömbölyödik:-)

Gecc 2008.12.03. 22:14:38

Szia Jaeg!

Pedig a BigMac olyan szep nagy, es gombolyded. Nyami-nyami! :-D
Be is nyomnek egyet... de inkabb kettot. Csak a miheztartas vegett. :-]

liidiiia 2008.12.04. 11:35:36

a mekiket én is szeretem. az egyik jó bennük, hogy ugyanolyan az ízük a kajáknak mindenhol, és kinn honvágy ellen tökéletes, +meg a brinyózásokhoz kapcsolódik az élmény, mer olyankor gyakran mekikaja van útközben. mondjuk, mivel a liszteseket nem ehetem, ezért kézzel kieszem a belsejüket, amivel simán kenterbe verem a körülöttem lévő 3éveseket is abban, hogy időlegeseen hogyan nézek ki evés közben. különösen, hogy a halat szeretem, és azt ugye a bundájából is ki kell szedni... :-D

Gecc 2008.12.04. 13:59:16

Lidia

Hat ezen akkorat rohogtem, hogy majnem lefordultam a szekrol! :-D

jaegtoer 2008.12.04. 18:56:08

Liidiiia, Kedves!

Mindig is éreztem, szinte tudtam, hogy van benned valami gyermeki ártatlanság, valami gyermeki játékosság:-)) ...de erre, erre tényleg nem gondoltam, ahogy komoly arccal, figyelemmel, gondosan hámozod és belezed a hambihalit.

Szia Kedves Gecc!

Az az igazság, hogy nem mondtam el a teljes igazságot. A szalonna, sonka, kolbász, szalámi (mind-mind házi) után nagyon szeretem a burgerkinges burger menüt. De abból is inkább kettőt.

Azaz igazság, hogy előítéletes vagyok a mekivel.
Ez arra vezethető vissza, hogy nevelőapám 16 évig Amerikában tengődött, s amikor (1974) hazajött, akkor a hamburgerről még nem is hallottam, talán csak moziban, és ő készített ilyet, még sütőformája is volt. ő készítette a kechupöt is hozzá, és pirítóssal, lilahagymával ettük. Eszméletlen finom volt. Nagyon szerettem. (most is!) A sváb szalámi után ezt szerettem a legjobban.

Aztán, amikor legyőzött bennünket a szabadság, és a Meki is megnyitott, durva csalódás volt az a kis csenevész hambi paródia amit árultak, és az ízek, meg egyebek sem köszöntek vissza, pedig mi is bélszínből csináltuk.

Aztán évekkel később a munkahelyemen vitába keveredtem e tárgyban, és vélt igazam bizonyítása érdekében egy héttel előbb elkészítettem a ketchupöt, ahogy tanultam, majd vittem be rezsót, palacsintasütőt, szóval mindent amit kellett és hamburgert sütöttem a versenyzőknek. Durva nagy sikere volt, mert még a hagyma is így kicsit jobb volt hajszálvékonyra szeletelve (ez már önmagában letaglózó élmény volt számukra) Szóval én így vagyok a mekivel meg a burgerrel. lehetne jobban is készíteni.

Persze, hamburgerkészítési tudományom nem pótolja a meki nyüzsgését valamint a miniszoknyák és dekoltázsok szemüveget párásító panorámáját. ez ügyben csak a burgerking játszik opcióval:-)

Gecc 2008.12.04. 19:56:39

Szia Jaeg!

Jah hat azt en is tudom, hogy a meki burger kozel sincs olyan, mint egy origin burger. Mi is szoktunk otthon keszeti, veszunk burger zsemlet, meg huspogacsat (volt hogy a huspogacsat is mi keszitettuk), aztan teletoljuk mindenfele zoddseggel. De ugyanakkor a meki az nekem amolyan unikum, mert ha a hazi es a meki burgert osszehasonlitjuk, ket kulonbozo iz, ket kulonbozo talalas, es en mindkettot nagyon szeretem, de a meki fele műiz az valahogy engem annyira megfogott anno, hogy nem birok rola leakadni. Fincsi, nah... :-]

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.12.04. 23:45:09

Helolo Gecc et.!

remélem, jól vagy, amúgy mentalice is.
Namostan nekem az jut észbe, h vala nekem egy elméletem, miszerint egy pár akkor igazi pár, akkor baromi intim a viszony, ha már arra is képesek, h egymást végig nézik kakizás közben:o)))

Sztem az ember hamarabb meg bírja mutatni magát mezítelen, mint hogy egy erdőben a kedves személy előtt legugoljon, és a nagydolgát elvégezze, áldásos trágyáját szórva a felnövekvő gombanemzedékek talajára:-))

Hajrá Gecc!

Üdv.:-)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.12.04. 23:47:24

"a meki fele műiz az valahogy engem annyira megfogott anno, hogy nem birok rola leakadni. "

Baxi, ez megtalál engem is. Nagyon-nagyon-oltári sajnos, de én is imádom a mekis burgereket, meg azt a 1,5-szeres CO2 tartalmú kólájukat, h az ég rothassza rá a magyarember kizsákmányoló imperialista multi eget:-))

locsolólány 2008.12.05. 07:39:30

Hello, hello Gecc!
Igazan szep es meggyozo iras az epiteszetrol!!!!! :)
Az jutott eszembe, hogy allitolag Becsben -- nem, nem a becs-budapest kabel, hanem -- ha egyszeruen csak pisilnunk kell, vagyis pisilnie kell az embernek, akkor joga van becsongetni barmely maganlakasba, es a tulajdonosnak kotelessege a nagy szuksegben levo szemely rendelkezesere bocsajtani a wc-t. De lehet, h ma mar nincs igy...

Test!
A laposuveg hatasa alatt batran es nagyokat szaro rocksztarokrol meg az jutott eszembe, amiket egy ismerosom meselt, aki szallodaban dolgozik, es naluk szalltak meg a sziget rocksztarjai. Valaszthatnak maguknak szallodai fedonevet a vendegek, es a szalloda szemelyzete koteles oket ugy szolitani. Hogy egy rocksztar Mr Fuck you-t valaszt, az nagyon rendben is van. Viszont az, hogy kikoti, hogy a minibarjaban csak 100%-os gyumolcsle lehet, es csak meghatarozott markaju, vagy az, hogy megadja, hogy pontosan milyen zold teat hogyan kell neki felszolgalni pontosan hany orakor reggel, no ez mar meglepobb...

test subject#28 2008.12.05. 13:47:54

loló!

lehet hogy elkerülte ám a figyelmedet valami! émi vájnhouse-on kívül ma nincs egy fikarcnyi sztár se! rocksztár meg pláne. ezért a zeneipar kénytelen egyes, az átlagnál tehetségesebb polgárral eljátszatni ezt a szerepet, hogy betöltsék az igaziak után keletkezett űrt.
de ez csak egy meló, és a melóban meg senki sem szeretne elhasználódni! még a végén lúzernek képzelnék mások!

liidiiia 2008.12.05. 14:03:59

gecc, :-D , kár volt elmondanom akkor, hogy hogy eszek hamburgert, mert ha bemutattam volna, és te leesel a székről a nevetéstől közben, akkor gyorsan kiszedtem volna az idő alatt a hagymákat a te hamburgeredből! nademostmár nem fogsz akkorát nevetni így. mindegy, kevesebb hagymával is lehet élni... :-D

szia jaeg, el merjem mondani, hogy egy kiadós brinyózás után mégcsak nem is gondosan belezem a hambit? hanem csak gyorsan... :-D a htárs többször megnyugtatott, hogy szerinte ő jó és türelmes apa lesz majd eccer. :-D

Gecc 2008.12.05. 14:15:04

Szia Malac!

Ugy mentalice mint mashogy is jol vagyok... no... nem panaszkodom, van eleg ember a foldon. :-D

Namost jo hogy mondod ezeket a dolgokat, mert szerintem ez sok ember agyaban felmerul. Nemtom melyik filmben volt egy ehhez hasonlo, csak azert enyhebb formaja az ismertseg es "elettarsi" viszony fogalmanak, miszerint is a ferfi megkerdezte a furdoben a not, hogy dragam, szerinted lephetunk egyet kettunk kapcsolataban a kovetkezo szintre? Mire a no igent mondott, majd a ficko aszonta oksa, lehuzta a gatyajat es elkezdett a klotyoba csurgatni a no elott.

En azert azt gondolom, hogy van egy fo ok, ami miatt nem jo, ha egymas elott tortenne kulabacsi mennybemenetele. Ez pediglen a ferfi reszerol keresendo, miszerint is a legtobb ferfi nem tudja elkepzelni, hogy a gyonyoruseges baratnoje, felesege ilyet csinal. Tehat, a nok ugymond nem is szarnak. (Haverokkal azt szoktuk mondani, hogy a nok sohasenem, csak a varacskos ciganyasszonyok kulaznak :-D ).
Namost en megmaradnek ebben a kenyszerkepzetben! :-]

Ma tudod hol ebedeltem? :-D

Ha a hamburger az alap, akkor a sajtburger miert nem sajtos hamburger? Tok nem trendi roviditeni... ugye hogy nem, de az biztos? :-D

Udv,
Gecc

Gecc 2008.12.05. 14:23:03

Szia Lole! :-D

Noshat en azt gondolom, hogy bar lehet ez meg mindig egy elo jogszabaly, de ki az aki manapsag beengedi a jarokeloket, meg ha ottrak is az illeto, es ottrakiaban is vagyunk, vagy mi. Merhogy ugye... vagyis hogy ha magyar az illeto, akkor biztos nem fogjak beengedni, meg a bevasarlokozpontokban is ki van irva, hogy ne lopj magyar. Lenyuljuk meg a gurigat is. Uresen vegkepp, tavcso epitheto belole. Sot tovabbmegyek, a gonosz magyar a teli gurigat is letekercseli, hogy komplett tavcsovet keszitsen belole.
A dolog ertheto... a magyar nem lat tovabb a sajat orranal. :-D

Gecc 2008.12.05. 14:23:35

Lidia

A hagymat nyugodtam kiszedheted... nem szeretem. Sot, a burger legjobb resze a szele, ahol nincs olyan sok kecsap. Asse szeretem. Minek elrontani azt a fincsi cuccot ilyen sok kozepre berakott valamivel?
Az emberiseg elleni buntett. Hagaban kevesebbert is iteltek mar el embereket. :-D

jaegtoer 2008.12.05. 18:43:27

Kedves Liidiiia!

...ezentúl körültekintőbb leszek:DD

Gecc!

... hogy Te nem szereted a hagymát! ...ez szörnyű:DDD

...és ... és akkor most töredelmesen bevallom, hogy a feljebb felsoroltak mellett még..., még... a KFC csirke műízáre birok kattani, ha nagyon, nagyon nagy rohanásban vagyok. És... és mindegyikben talán az a legjobb, hogy nem kell mosogatni:DD Csak zutty és kész:-)

liidiiia 2008.12.09. 16:48:25

gecc,
"Hagaban kevesebbert is iteltek mar el embereket. :-D "
jaja, mert aki a hagymát szereti az rossz ember nem ehet. :-D

jaegtoer 2008.12.13. 08:59:29

Kedves Test!

Ha rocksztár lennél, saját illemhelyet hordozhatnának utánad. A lapos üveg meg csak úgy lenne:)

Gecc 2008.12.13. 18:26:27

"ember nem ehet"

:-D
süti beállítások módosítása