Aszt akkor aszt úgy nem lehet!

Aszt akkor azt úgy nem lehet, hogy ne nézd megfele!

Aszt akkor aszt úgy nem lehet, hogy utolsó kommentek!

USA tripp, New York City

2008.04.24. 17:35 Gecc

Eljott hat a nagy nap... Ma NY-ba megyunk, es nem csak immel-ammal atkelunk rajta es eszegetunk mint elso nap, hanem belevetjuk magunkat (iiletve inkabb csak engem, mert ocsi mar  megjarta az utat joparszor) a nagyvarosi idillbe.

Aranylag koran keltunk ma is, hogy tenyleg mindenre jusson ido, bar elottem volt meg nehany nap, de sajna az ido is rosszra fordult es en is voltam AKKORA IDIOTA (Sic!), hogy egyedul aztan nem mentem mar be, de errol majd a holnapi tortenetben...
Felkeles utan egy gyors reggeli, jo amerikai szokas szerint zabpehely tejjel, bar en toltam ra meg cukrot is, mert edesen szeretem. Osszeszedtuk magunkat, aztan elindultunk a palyaudvar fele, utkozben megalltunk meg egy Dunkin' Donuts-nal, mert ocsi kavet akart inni. Arra mar nem emlekszem, hogy en ettem-e valamit, kavet biztos nem ittam, mert nem szoktam. Vonatallomasara ki, vonat jon, felpattanunk, indulas NY!

Most napkozben is lattam azt, amit a multkor megerkezesemkor csak nagy sotetsegnek lattam a vonatbol, max lampafenyek, de az nudli. Igazi NY kornyeki vonzaskorzet, teli kisebb nagyobb hazakkal, kertekkel. Nem volt egy utolso latvany, es biza szivesen elfogadtam volna 1-2 hazat kozuluk.
A vonat a Penn Station-re futott be, ahonnan aztan ugy beszeltuk meg, hogy elmegyunk a likhoz (Ground Zero), aztan a Hudson folyo fele konvergalva elsetalunk a kikotohoz, ahonnan a hajok indulnak a Szabadsag Szoborhoz (Statue of Liberty).
Megvettuk a napijegyet a metrora, aztan irany a World Trade Center helye. Nos, az Empire State Building utan ez az epulet lett volna a masodik, amit szivesen megneztem volna, elgyalogoltam volna hatalmas epuletei kozott, de sajnos mar csak a nagy epitkezesi terulet maradt utana. Maga a godor igen kiabrandito volt, mivel hatalmas palankokkal volt korbeveve, igy aztan szinte semmit nem lehetett latni belole. Termeszetesen maga a godor amugy sem egy latvanyban izgato dolog, en is tudok egy asoval kisebb-nagyobb godroket asni, de jo lett volna atlatni, hogy mekkora is pontosan ez a terulet.






































Vegul aztan talaltunk egy atjarot, mely a West Side folott ivelt at, es onnan nagyobb bepillantast nyertunk a godorre.






















Innen a part fele vettuk az iranyt, ahol mint mar mondtam a kikotot kerestuk, ahonnan a hajok indulnak a Szabadsag Szobor fele. A kis utikonyvem egyaltalan nem adta meg jol a helyet, es mivel ocsi sem volt meg arra, igy a konyv szerint indultunk el, rossz fele, eszaknak. A hajo Manhattan deli csucskebol indult... mindegy, lattam sok szep dolgot, pl nagyon fajan at lehetett latni Newark varosara.






















Mikor azonban leertunk a hajoallomasra, ugy dontottunk, hogy megsem megyunk ki a szoborhoz hajoval. Ennek ket oka is volt... az eslo, hogy annyian vartak a hajora/hajokra, hogy kivarni amig feljutunk egyre, az idok vegezeteig tartott volna, a masik, hogy azert a penzert amit befizetunk (kulon a hajo 10 dolcsi aztan a szobor 20 dolcsi) csak a szobor talapzatara lehetett volna felmenni, ammeg engem nem erdekel. Ekkor jott ocsi otlete, hogy lofasz a seggukbe, mi ingyen nezzuk meg, megpedig ugy, hogy felpattanunk egy ingyen kompra mely Manhattan es Staten Island kozott cirkal, ammeg kozel halad el a szobor mellett, igy a kecske is jol lakik es a kaposzta is megmarad. Staten Island fele pedig nagyon gyakran jar a komp, es akkora, hogy siman az elsore is felferunk. Ugy lattam sok turista ki is hasznalta ezt a lehetoseget. Mert mindenki ingyenelo! :-D
Olyannyira nem bantam meg, hogy kompoztunk egyet, hogy vegulis egy rakas kepet keszitettem, koztuk Manhattan-rol is az obolbol.












































Mikor atertunk Staten Island-re, azonnal vissza is indultunk. Igazabol sok minden latni valo szamomra ott nem lakozott, annal tobb Manhattan-ben.
Visszaerkezeskor elindultunk a belvaros fele, utbaejtve a Wall Street-et is.




























































A Wall Street mellett megtalaltam jovendobeli teherautomat is, BIG TRUCK! :-D






















A Manhattan keleti szelen fekvo molonal, mely inkabb hasonlitott egy angliaban mar jol megszokott tengerparti pier osszhatasara, nagyon faja kilatas kinalkozott a Brooklyn Bridge-re.






















Tenyleg belevetettuk magunkat a belvarosba, es utkozben mindenent jol megneztem magamnak. Az 5. sugaruton indultunk el eszak fele, hogy az Empire State Building fele vegyuk az iranyt. Mar messzirol felsejlett hatalmas merete, mely inkabb volt magassaga, mint szelessege. :-D
Az 5. sugarut es a Broadway sarkan allo Vasalo haz (Flatiron Building) mellett haladtunk el, tulajdonkeppen itt kezdodik az 5. sugarut. Az egyik leghiresebb epulet NY-ban, kepekrol egyaltalan nem is latszik olyan nagy valaminek, es bar nem is magas, de baromira keskeny. Szivesen laknek a sarkan. Mekkora jo lehet vegiglatni rola az 5. sugarutat es a Broadway-t?






































Innen mar csak nehany utcara volt az Empire State Building. Az epulet aljabol igen egnek meredo kilatas tarulkozott ra.






































Nem toltottunk el tul sok idot az Empire State Building-nel, mivel a terv ugy szolt, hogy este fele visszajovunk, jegyunk mar volt, mert ocsi elore megvette, hogy ne kelljen sorba allni, es ha estefele megyunk a kilatoba, akkor lathatjuk NY-ot vilagosban es naplementekor is. Es ezt a tervet biza nagyon nem bantuk meg...
Innen eszak fele haladtunk, befutottunk a Kozponti Palyaudvarra, megneztuk az ENSZ szekhazat, majd egy kis piheno utan az ENSZ szekhaz utcajanak masik oldalan egy arnyekos padon, a magyar boltba indultunk, hogy kolbaszt vegyunk a kesobbi magyar kajakhoz, amit ocsinek megigertem, hogy fozok. A bolt utan a Central Park-ba indultunk.
Na itt kibontakozott a kovetkezo erdekes tortenet...
Mar eleve felfigyeltunk arra a Park Avenue-n, hogy egy rakas rendor masirozik, alldogal az utcan, a sarkon es mindenutt. Ez a biztonsagi szerv mennyiseg csak nott, amint a Central Park-ba ertunk. Vaskorlattal volt a parkon keresztul futo ut elbarikadozva, es kb 5 meterenkent alltak a rendorok. Megtudakoltuk, kiderult, hogy aznap Bokor elnok latogat NY-ba, egy iskolaba. Leszallas a repteren, limoval a suliba, aztan a sulibol limoval a ra varo helikopperre a parkban. Hat... ez mar biztonsagi elokeszulet. Mondtam is ocsinek, hogy varjuk mar meg, aszt mekkora faja lesz latni a limot, oszt benne van az elnok. Kozben sokan felhaborodva vettek tudomasul, hogy az uton nem mehetnek at, csak kerulovel. Egy idosebb holgy meg is jegyezte, "meg egy ok, hogy utaljam az elnokunket", mindezt bele a rendor szemebe, de hat demokracia van, csak nem tartoztathatja le "unszimpatia az elnok irant" miatt. :-D Ugyhogy csak mosolygott egyet, oszt jonapot. A nenike meg lekoccolt, mormogva meg valamit. A tuloldalt viszont egy biciklista nem vette komolyan amit a rendor mondott, es a rendor nagyon durvan elkezdett vele uvolteni, ahogyan azt a filmekben is lathatjuk... az amerikai rendorok nem szaroznak, konstataltam megint. Amig az elnok nem jott, elpunnyadtunk a friss levegon es lestem a mokusokat. :-D












































Elkezdett alkonyodni, de Bokor elnoknek nyoma sem volt, a rendorok sem tudtak megmondani, mikor jon, mi meg nem varhattunk, mert az Empire State Building tetejerol szerettuk volna latni meg nappali fenyben is NY-ot.
Ugyhogy visszaindultunk, elnoknek nyomat sem lattuk...
Beertunk az epulet bejaratahoz, es egy hosszu ossze-vissza kaosz, ide-oda atjaron keresztul odaaertunk a lifthez, mely csak a latogatok szamara dedikalt egyedi lift volt a kilato szintre. Mikozben haladtunk felefele, az orromban elpattant az er a legnyomas valtozastol, bar ettol elore tartottam, mert elegge orrverzos vagyok. (Bronx-ba be sem leptunk, aszt megis majnem elvereztem :-D ). A fent ulo segedszemelyzet nem volt valami segitokesz, ugyhogy amikor megkerdeztuk ugyan hol lehet ellatni "magam", csak annyit mondtak, itt nincs mosdo, majd lesz a kilatonal. Mondom faja, bar kozben alallt az orrom, de ha nem kezelem le, altalaban ujra indul egy kis ido utan. Raadasul koteleztek minket egy fenykepre, es bar mi aszontuk nekunk nem kell kep, mert ugyis keszitunk egy rakassal, akkor is kellett, mert szerintuk ha lefele jovunk, meglatjuk, beleszeretunk, aszt az mennyire jo, mert megvesszuk, mi orulhetunk, ok meg gazdagabbak lesznek az altalunk befizetett nehany dolcsival. Hat lofaszt, nemhogy nem vettuk meg lefele menet a kepet, de nem is lattuk, mert annyi kep volt kiakasztva a falon, hogy a mienket nem is talaltuk meg.
Felerve a kilatohoz kezdtem volna a fenykepezest, mikor is... pitty-pitty, battery low, faja. :-D Milyen szerencse, hogy az ilyen esetekre a kilatoban talalhato kis bizsus/konyves/egyszer hasznalatos fenykepezos fel van keszulve, es nem gyozi dragabban adni az elemet. Nincs mese, venni kellett.
Es ime...














































































































Visszaterve az orrverzos temara, hogy ugye van reszt ruuum a kilatonal... valoban, volt! Egyetlen klotyo volt, mely a no/ferfi mosdo szerepet toltotte be. Szerencsere nem volt tul sok turista, koszonhetoen a keddi napnak, de igy is sorba kellett allni, hogy bejussak. Kepzelem, mi van a hetvegek alkalmaval, amikor egy nap tobb ezren szeretnenek feljutni.

Kb 1 orat toltottunk font. Lepattantunk es elindultunk a Broadway iranyaba. Mar nagyon faradtak voltunk, ugyhogy tenyleg csak 1-2 pillantast vetettem ra, meg befutottunk egy Mekibe, a Big Mac soha nem eshet rosszul. :-D



























































Szerencsere egesz nap nagyon jo ido volt. Egyszer nem kellett attol felni, hogy esni fog az eso... aztan sajna masnapra megjott a szar ido. Huvos is lett, esett is, napnak nyomat sem lehetett latni, es ez ment 3 napig egyfolytaban.
Elindultunk a Penn Satation fele, elkaptunk egy vonatot, majd hazamentunk. Asszem aznap nem volt nehez elaludni. :-D
--------

- Menj mar ki!
- Hova?
- A konyhaba. Ha akarsz, elmosogathatsz!
- Jo!
    

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gecc.blog.hu/api/trackback/id/tr82440612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

liidiiia 2008.04.25. 21:47:17

nagyon nagyon szépek a naplementés képek, és az a vasalóépületes, az szédítő jó (szó szerint is :-) )

még válaszolok a monumentesre is, amit írtál (ugye, én még ott tartok :-) ), nem felejtettem el (ami vagy jó, vagy rossz hír :-D ),
jók ezek a bordók is itten

Gecc 2008.04.25. 21:49:21

Megvaltoztattam a kullemet... ha mar Lapinal nem elhetem ki magam. :-D

hölgyválasz 2008.04.26. 07:14:26

Gecckém, a képek egyszerűen fantasztikusak !!!!!!!!

Jó szemed van, kifinomult arány- és stílusérzéked, szóval faszagányos !:)

Jobbulást Gecckém, rohanok!
Üdv, szép napot !

Ps.: Ja, és tetszenek az itteni színek is !:)

liidiiia 2008.04.26. 11:56:02

NY-ban azt is szeretem, hogy olyan nagy, hogy az ember egyetlen esélye arra, hogy "beilleszkedjen": az, hogyha önmaga, ha önmagát adja, és én nagyon szeretem, ha virágzik az individualitás, egyszerűen olyan jó, hogy bárki bármilyen, mindenki természetes, mert nincs se dress code, se viselkedési elvárás, csak a minimumok minimuma, és szerintem ez valahogy nagyon szabad....

láccik a hsz?

Gecc 2008.04.26. 11:56:54

Latszik a hsz. :-]

liidiiia 2008.04.26. 12:01:43

hát, én eddig nem láttam választ, de lehet, hogy ha ezt elküldöm, akkor lesz, na kiprób :-)

liidiiia 2008.04.26. 12:05:09

most látok 1 válaszodat...
hmm,
tennap akkor se láttam időnként, ha én is írtam, de lehet, hogy ez a megoldás egyelőre, hogy csak akkor olvashat az ember, ha ír is...
aki nem dolgozik, ne is egyék :-DDD

liidiiia 2008.04.26. 12:07:59

de nem csinálhatom azt, hogy 5 percenként írok valamit, csakhogy lássam, hogy mi történik, szétoffolom itt a dolgokat :-)

liidiiia 2008.04.27. 00:12:17

haha, ez helyes egy példány...
emberszeme van? vagy a malacoknak van szemfehérjéjük és kék szemük?

hölgyválasz 2008.04.27. 08:33:55

Lídiám, ez egy szélesvásznú, albínó malac !:D

Szép vasárnapot Nektek !:)

Gecc 2008.04.27. 10:00:17

Sziasztok!

Tetszik a kis rüszü? :-D
A helyzet az, hogy ez a malacka a kedveseknel volt az olban, amig kiskoratol fel nem nott, aztan levagasra nem kerult, fincsi kolbasz es sonka termelodott belole az asztalra. Az elhalaozas idopontjaban nem voltam naluk, igy csak a vegeredmenybol kaptam nemi kostolot, de amugy mivel en nagyon birom a malacokat, ezert nyomon kovettem rovidke eletet kiskoratol "késkoráig", igy sokat maszkaltam az ol korul beszelgetni vele.
Egyik ilyen alkalommal csattant a fenykepezo is.
Amugy a malac nem albino, csak jobb szemen szurkehalyog volt. Ezert nez ki ennyire szerencsetlenul, de en pont ezt birtam benne.

Csak egy kerdes... szerintetetek font hagyjam, vagy csereljem masra a kepet? :-]

liidiiia 2008.04.27. 13:14:18

sziasztok!

hölgyi,
köszi :-) + neked is szép napot!!! itt most van, mert süt a nap és meleg van és az óóóóóólllyan jó :-)


gecc,
nekem tök újak ezek a szavak, mint rüszü, suttyom, koccolni :-)))
szerintem a rüszü :-D helyes egy példány, milyen filozófikus tekintete van, de ugyanakkor meg benne vannak ezek a gyerekarányok is, amik kiváltják a gondoskodási hajlamot az emberből :-) ,
és jó a színéhez a piros-bordó dizájn, sztem persze :-) ,
meg akkor van szemfehérje a szeme körül, és akkor az nem fotoshop, nahát, szinte olyan szeme van, mint egy embernek,
(én nem tok igazából válaszolni a kérdésedre, hogy maradjon-e, mert sztem tök érdekes + jó így, de nem merek én beleszólni ennél jobban :-) )

+ kiskor-késkor: haha :-DDDD , + hátigen, a life...

jut eszembe, én nagyon szeretem a wodehouse regényeit (azokat, amiket tényleg ő írt, mert amikor sikeres lett, onnantól biza a saját regényei egy részét nem ő írta valójában, és azok nem jók, viszont így lehet az, hogy többszáz műve van...), szal a wodehouse (aki egy kicsit sztem az angol rejtő), írt egy egész vicces sorozatot, ami a blandingsi kastélyban játszódik, és ott az egyik ütődött hősének van egy disznaja, és e disznó körül forog ezért aztán a cselekmény sokszor, mindenesetre én szeretem a humorát neki is.

Gecc 2008.04.27. 13:47:18

Szia Lidia!

A rüszü szocskat meg anno a Beavis & Buttheadbol vettem at. Egyik kedvenc rajzfilmem...
A suttyomot mi talaltuk ki... valszen a suttyó szocskabol eredeztettuk (azt nem tudom, hogy masok is hasznaljak-e), de mas tulajdonsagokat rendeltunk hozza, mint amiket mar megbeszeltunk, hogy kis szerencsetlenul kinezo, mokas jellem (es a kis rüszü is az :-D ), es bar a bugris is mas jelent, de nekem errol a szorol is az agrol szakadt vicces dolgok jutnak eszembe, ugyhogy neha ezt is hasznalom. :-]

Az a malcos tortenet Wodehouse-tol, mi a cime a konyvnek, nem tudod?

liidiiia 2008.04.27. 18:02:45

gecc,
"kis szerencsetlenul kinezo, mokas jellem" (es a kis rüszü is az :-D )
jaja :-)))))))))

a bugrist én is használom, kábé arra, hogy izgága+ ütődött-bolond,
nálam a bolond és szinonimái általában alapvetően pozitív töltetűek, kivéve a hülye szót, ami semleges, és szövegkörnyezete dönti el, de az nagyon... :-)


A wodehouse limonádé sztem, de igazi friss citrommal és pont a megfelelő mennyiségű cukorral, kis mentalevéllel, sok c-vitaminnal :-)

ez a disznó meg a lord emswoth-é, aki mással se foglalkozik, mint azzal, hogy kellő (szemmel) simogatásban részesítse a disznót (ami ott egy több100kilós békés, állandóan hálásan eszegető dög), valamint hogy tutira megkapja a 68ezer kilokalóriányi napi adagját az állat (én speciel rokonlátogatásoknál, mikor ezerrel próbálnak kajával mindenáron teletankolni, mindig ezt a felosztást látom, hogy ők a lord emsworth, én meg a rüszü :-) , akiben a szemükben ott a potenciál számukra a bármekkora felhízlaláshoz (és értem ezt többféle értemben, azaz :-D + :-( , tehát cc.= ;-) ), a lord emsworth is igazi hóbortos amúgy, + még a rózsákat is imádja, :-)

(a blandings-i regényei nagyjából ezek, de ennél jóval több regénye van, csak én ezeket ismerem, +amilyen vagyok: hát raktam XXX-et a sztem legjobbak mögé)

Something Fresh (1915) – : Valami új
Leave it to Psmith (1923) – : Forduljon Psmithhez XXX
Summer Lightning (1929) – : Nyári zivatar
Uncle Fred in the Springtime (1939) – : Fred bácsi csúcsformában XXX
Pigs have Wings (1952) – : Szárnyasdisznók XXX
Service With a Smile (1961) – : A jókedvű jótevő XXX
A Pelican at Blandings (1969) – : Egy Pelikán Blandingsben

Gecc 2008.04.27. 19:10:43

Lidia

Na ittan egy suttyom siraly! Beszaras mekkora egy bugris! Teblabol maganak, aztan korbenez, mintha mi sem tortenne, es csak utana lop!
:-D
youtube.com/watch?v=Kqy9hxhUxK0&feature=related

liidiiia 2008.04.27. 22:35:10

ez jó, haha, egyszer régen láttam eztet, de teljesen kiment a fejemből, és azt a fontos infót, hogy samnek hívják a példányt meg nem is tudtam :-D

bugris kategóriában másik versenyzők:
Medve www.indavideo.hu/video/Haho_itt_vagyok

Gecc 2008.04.27. 22:40:42

:-D
Tisztara ugy viselkednek, mint az emberek. Nagyon viccesek. :-]

liidiiia 2008.04.27. 23:02:45

meg az is humoros még a sam sirályban, hogy tudja, hogy lop, elmegy a szajréval, de nem messze, valamint nem dugja el, vagyis a pingponglabdányi fejében ő territoriális értékrendszert tárolhat: azaz a tulajdonjogot a területhez, nem a tulajdonoshoz köti valszeg :-D

liidiiia 2008.04.27. 23:04:32

medvék: jaja, mintha süketnéma jelbeszédet mutatnának :-)

Gecc 2008.04.28. 08:31:36

Az, hogy szinte helyben fogyasztja el a szajret tipikusan suttyomsagra utal. :-D

liidiiia 2008.04.28. 12:39:33

gecc, haha, jaja :-DDDD
süti beállítások módosítása