Aszt akkor aszt úgy nem lehet!

Aszt akkor azt úgy nem lehet, hogy ne nézd megfele!

Aszt akkor aszt úgy nem lehet, hogy utolsó kommentek!

Bolondok

2008.07.28. 22:06 Gecc

Harman vagyunk egy szobaban. Ketten, egyik szobatarsam es en bizonyosan nem vagyunk tokkelutotek, de milyen jogon biralom en a szakerto orvosok velemenyet? Hiszen ki vagyok en? Csak egy bolond. Ennyi!
Ma szinhazba megyunk, es az apolok megmondtak jo elore, hogy ki kell oltozkodni. A szobank nagyon apolt es rendes, semmi kifogasom nem lehet ellene, annak ellenere, hogy mindig kulcsra zarjak az ajtokat. Bortonnek ugyanakkor nem nevezheto, hiszen a lakotarsaim nem bunozok... csak bolondok. Mi ketten persze csak elvileg. A harmadik tarsunk... hat O tenyleg gogyis egy kicsit, de szerencsere nincsenek skizofren hajlamai vagy ilyesmi, egyszeruen csak mashogy nez ki es mashogy viselkedik, mint mi ketten.

Visszaterve a szobara olyan, mint egy kollegiumi lakhely.
Az agyak vegein falappal vannak lezarva, a karpit igazi bordos-narancssargas, kicsit szocreal hangulatot sugaroz. Vannak asztalaink, azokon kislampak. Az asztalok termeszetesen fiokokkal, fejenkent ketto is rendelkezesunkre all. Egyetlen, nagyobb gardrob szekrenyt allitottak be a szobaba, ezt hasznaljuk mindharman. Elferunk benne, a bolondoknak nem kell sok ruha. Amugy is mosnak, valoszinuen nehany naponta. A ruhaink tisztak es ez a lenyeg. Egy regi uvegcsillar log a plafonrol. Latszik, hogy odafigyelnek rank. A szobankhoz fordoszoba is tartozik, es noha nincs benne furdokad, 3 darab zuhanyzot epiettek be. No nem zuhanytalcas, falakkal elvalasztott es furdo fuggonnyel takarhato zuhanyzok ezek, feher csempevel a falon, illetve sotet szinu, talan bordo jarolappal lerakott padlozattal. A zuhanyrozsak rogzitettek, a csapok regi tekeros megoldasuak.
Furdeni keszulunk, amikor harmadik tarsunk csak engem felrehiv. Szokasos testtartasaval, mellkasa ele tett jobbkezevel es azon lelogo mutatoujjaval mar megszokott latvany.  Bal szeme egy kicsit kancsal, szaja pedig sokszor felismerhetetlenne teszi arcat. Neha eleg bizzar latvanyt nyujt.
- Te figyelj! Beszelhetnek veled? – kerdezi, en pedig elindulok fele, akkor mar tenyleg furdesre keszen, polom levetve.
Belepunk a furdoszobaba. Latom rajta, hogy valami nagyon fontosat akar mondani, es bar az ido surget, termeszetesen meghallgatom.
- Kaptam 200 csillio forintot, melyet befektettem es eletjaradekkent minden honapban 80 illetve 10 ezer forintot kapok utana.
Erosen probalok koncentralni, szamolni.
- Te valamit nagyon felreneztel kedves baratom, - mondom en – hiszen akarhogy is szamoljuk, 200 csillio forint az 200 ezermilliard forintnak felel meg.
- Ugy van. – mondja O.
- Na de ha ez ennyi penz, nem gondolod, hogy havi eletjaradeknak ez igencsak keves? Hiszen ha meghalsz, minden penzed a bank tartja meg. Te pedig eleted vegeig osszesen havi 90 ezer forintbol akarsz eldegelni?
A vicces az, hogy valojaban arra nem is gondolunk, mi egy ideggyogy intezetben vagyunk bezarva, a kilvilagtol szeparalva, a penznek abszolute semmi jelentosege nincs.
- Hat... nem tudom. – mondja O, de latszik rajta, hogy semmit nem fogott fel abbol, amit mondtam neki. Egyaltalan nincs tisztaban a szamolas folyamataval, az ot ert hatranyos banki kezelessel. Meg mindig azt latom rajta, hogy tokeletes elegedettseg sugarzik az arcarol.
- Nah akkor meg egyszer... ha neked van havi 90 ezer forintod, es avval szamolunk, hogy ha most 30 eves vagy, es mondjuk elsz 70 eves korodig, akkor 40 evig a 90 ezer forint az osszesen 43.200.000 forint. Neked meg van 200 ezermilliard forintod! Bakker, hat vedd mar eszre, hogy a tobbit lenyulja a bank!
Itt mar latszik, hogy valamit kapizsgal, a szajat felrehuzza, es felnez.
- De nekem nincs szuksegem tobbre. – mondja O.
- Kerdezzuk meg a lakotarsunkat, hogy velekedik errol. Megkerdezhetem? Elarulhatom neki, amit az elobb nekem mondtal?
Kisebb gondolkodas utan ravagja, hogy NEM, nem mondhatom el.
Gondolok egyet es ugy dontok, valamilyen formaban de akkor is megbizonyosodok az igazamrol.
Kozben elkezdunk furdeni. Masodik lakotarsam mar a zuhanyzo alatt all, a furdoszoba gozben uszik a forro viztol. Idokozben a harmadik, “bolond” lakotarsunk is bejon, levetkozik majd a zuhany ala all.
- Osszuk fel ezt a furdot. Elso opciokent legyen milliardnyi kis csikra osztva, majd legyen egyszeruen ket felre osztva. – mondom en a masodik lakotarsnak, mikozben O mosakszik – Ha azt feltelelezzuk, hogy ezek a reszek az egesz resznek a hanyadait havi penzben jelolik, de Te nem elsz addig, amig az egesz kiosztasra kerulne, mit valasztanal? A milliardnyi kis reszt, mely havonta all csak rendelkezesedre, vagy valasztanad rogton a felet?
A valasz nem varatott magara sokaig, azonnal ravagta:
- Termeszetesen a felet valasztanam.
Lattam, hogy harmadik szobatarsunk egy kicsit meglepodik, ugyanakkor egyaltalan nem ugy tunt, mint akit lesujto hirkent ert mindkettonk ugyanazon velemenye az ovevel szemben.


A szinhaz a Broadway-n van. Ugyanakkor nem tudom, miert a Nagyvarad teren keresztul megyunk. Most eppen az Ulloi uton vagyunk, es a Klinikakot hagytuk el. Kozeledunk a Ferenckoruthoz. Szokasos pesti latvany.
- Hallottatok, hogy Connie Texasba koltozik?
A kerdes masodik lakotrasunktol jott es a buszon mindenkinek szolt. A hir hallatan egy kicsit rossz erzes fogott el, holott tudtam mar hetek ota, hogy Connie elkoltozik. Azt hiszem szerelmes vagyok bele!

--------

- Gyertek gyorsan, a fasz kollegatok megbolondult! Gyertek ide taxisok, gyertek gyorsan! Gyertek gyorsan!

- Gyertek ide!

   

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gecc.blog.hu/api/trackback/id/tr77590036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaegtoer 2008.07.29. 05:44:28

Gecc....hát Geeeecc.... Fantörpikus vagy.... már alsóhangon is.... nem találok szavakat.....ez az írás.... ez az agyvillanás..... lenyúgöztél....

:-)

Hoppá! Jó reggelt! Vigyázzatok hazafelé! Az a sok hülye autóóóós az utakooon.....:-) + a hóség

Gecc 2008.07.29. 07:52:39

Szia Jaeg!

Neked is jo reggelit! Latom jo koran keltel.
Koszi szepen! Az iromany meg mult heten szuletett asszem kedden, de annyit posztultam az elozo nehany napban, hogy mar nem fert be. :-]
De azota sajnos nem almodtam semmi olyat, ami megragadt volna, vagy szivesen leirnam. Ma volt valami, de nem emlekszem...

Az uton termeszetesen vigyazok! Amiota bevezettek a magas buntetesi teteleket, azota en is, es szerencsere masok is lenyugodtak, legalabbis ez a tapasztalatom, kevesebb marha van az utakon, igy en sem erzek kesztetest a majomkodasra. :-]
Holnap meg egy kis munka Vacon, aztan irany Anglia 4 napra. Faja lesz! Remelem az idojaras is! :-]

Walter Melone (törölt) 2008.07.29. 16:32:13

egy ideje gondolkozom, mire emlékeztet a hangulat ami ezekből az álmokból árad. most eszembe jutott: www.trenka.hu/

olvastam az egyik könyvét a palinak, na arra emlékeztetnek ezek az álmok.

lapi 2.1 2008.07.31. 12:12:48

hali itt is gecc brother!!! rohannom kell, mert baromi meleg van. de innen pag-rol is jo utat nektek!!! :DDD

jaegtoer 2008.07.31. 17:39:49

Jó Geccem, szép utat és időt, és jó söröket és whisky -ket !!:-)

liidiiia 2008.08.04. 21:14:14

:-)
szia :-) , csak köszönök, azután majd holnap bővebben.

lapi 2.1 2008.08.05. 07:45:56

SZEVA GECC ET!!!!! én rohanok szoboszlóra, vasárnap jövünk haza, de ott már lesz valami net. rántsd le a leplet a bűnös londonról!!!!!

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.05. 09:19:59

Helló Geccke !:)))))

Megjöttél ?! - szokták az ostoba kérdést feltenni, bár ez ebben a virtuális térben igazán megbocsátható, hisz Net mindenütt van.
De olvastalak a Tótán, s látom, megmártóztál már a hazai vizekben, vagy inkább szürkés, mérgezős habjaiban...
Hát ez van. Prosztinger ország vagyunk, és kész.
Sokat, igen sokat kell még fejlődnünk, és ezt most messze nem gazdasági vonatkozásban jegyeztem meg!

Én alig leszek, vagyok, helyettesítés rogyásig, estefelé bukok csak a géphez, de addig is, legyen klassz a napod!
Üdv:)

Gecc 2008.08.05. 10:28:37

Hello MIndenkikeknek!

Mindenutt koszontem, csak eppen itt nem.
Minden jo volt, meg az idojaras is, 2 a 3 aranyban, mert vasarnap vegig szakadt az eso, de arra a napra nekem autokazos privat programom volt, igy nagyon nem befolyasolt. Viszont a korgyurun (ami ugye Londont teljesen korbeeri, nem ugy, mint nalunk a csodas M0) majd be huggyantottam, dugoban alltam, es mar azon voltam, hogy a kozepso savban kicsorgatom, mikor is egyszer csak meglendultunk, es 2km mulva meg egy - amugy Angliaban igen ritka - piheno pontot is talaltam az autopalyan. Ebbol a szempontbol mi mondjuk jobbak vagyunk, penzugyi megfontolasbol kb 10 kilometerenkent benzinkutak es klotyok vannak elszorva utjainkon.

Nah szoval... tervezem 1-2 jol sikerult kep beszurasat, posztolasat, de a kepek nem az en geppemmel lettek kattintgatva, igy sajna varnom kell amig haza nem megyek kov. alkalommal. Kepek nelkul meg nem akarok irkalni...
Addig is ha megjon az ihletem, vagy van valami latomasom :-D , betolom. Bar mostanaban leszallo agon vagyok...

liidiiia 2008.08.05. 11:18:27

hellló! :-) olyan jó ezazírás, szuper szuper jó.

amitet írtam, hogy olyan klasszul kibomlik azaz érzés-élményrendszer, hogy az ember vágyai végtelenek, és ezek a végtelen vágyak eléggé nagyon korlátos valóságokban, szűk szerephatárokban, és nagyon töredékesen valósulgatnak meg: időnként, és sok-sok meló árán, az élet bármelyik területén (azaz a valóságban). és ez a végtelen vágyak - korlátos(melós) realitás kettősség: az emberi élet alapfeszültségét adja folyamatosan.
szerintem :-)

ez a vers jutott eszembe, bár ugyanaz a téma (bolondok), és nekem mégis egyik szinten, talán a legfontosabbikon: pont ellenpontozása a te bolondjaidnak. (márhogy a te bolondjaid vannak nekem a pozitív oldalon, e szempontból, és a vers meg a negatív oldalon. sztem.)

Máglyákat raknak Krisztus lábnyomán,
fanatizmusra uszít a Korán,
a szúfi csak azt látja, ami nincsen,
a panteistának a kő is isten,
a hindu fél, hogy százszor is újjáéled,
a hedonista bőg, hogy egy az élet.
Az általános elmegyógyintézet
osztályain zavarosak a dolgok:
vannak hitetlen és hívő bolondok.

Abul-Alá Al-Maarrí verse a 10. szd-i Szíriából.

no, megyek mosni, takarítani :-)

liidiiia 2008.08.05. 11:38:39

ohhh, Faludy fordítása a vers

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.08. 09:40:27

Figyelj gecc, elmondom, hogyan manipulál hacsa.

Ezt bírta beírni tegnap este rokica blogba:

"hacsaturján 2008.08.07. 21:29:17
figyu, geccmester! reggeli beszólásommal én a magam részéről lezártnak tartom ezt a témát. nem mondok konkrétumot, mert nem akarom kellemetlen helyzetbe hozni a másik áldozatot, éppen elég az a tombolás, ami még most is tart. mellesleg, olvasd végig az egész hercehurcát! említette valaki a malacot?"

Vagyis, azt a látszatot kelti, mintha én magamra vettem volna egy ki nem mondott vádat, és ez nem véletlen, mert én vagyok a tettes.

Holott így történt valójában:

1. rokica belinkeli a posztját;
2. bemegyek, hozzászólok;
3. aztán kizár, ezért a 3. hsz-emet (jelezve, h kizárt) tótába írom neked, mint közös helyre, ahol biztosan látni fogod, és egyébként oda is belinkelte a posztját rokica, onnantól pedig nem off. Ideje: 2008.08.07. 13:52:57
4. bejött rokica, és egy pasztinak írt hsz-ben meglebbenti a vádat:
„rokica • rokica.blog.hu/ 2008.08.07. 16:05:44
3. Azért, mert valaki a nyomokat eltakarítva azt állítja, hogy ő aztán sosem csinált olyat, még hadd ne kelljen elhinnem.”

5. Ekkor pipultam be először 16:46-kor

6. Azután a következő fontos momentum, mikor hacsa véglegesíti a vádat:

”hacsaturján 2008.08.07. 17:33:29
szarok a negatív érzéseidre, malacc. örülj neki, hogy ennyivel megúszod!”

Utána láttad, h mi ment…

Este pedig a fent idézett hsz rokicánál.
Ügyes, bazmeg nagyon ügyes.:-(((

Gecc 2008.08.08. 13:58:25

Szia Malac!

En baromira sajnalom, hogy igy alakultak a dolgok, de asszem nem lehet ez ellen mit tenni.
Mindenkinek privat joga azt hinni a masikrol, amit csak akar. Raadasul en nem is latok pontosan a dolgok moge, igy aztan sekit nem szertnek sem biralni, sem megserteni. Tovabbra is azt gondolom, hogy nem Te voltal, de az en szavam sokat nem er ebben a vitaban. Ugyanakkor Rokicaekat is megertem, maganugynek tekintik az egeszet, igy aztan semmi jogom belekontarkodni a dolgukba. Ha akarjak, majd egszer nyilvanossagra hozzak a pontos bizonyitekaikat.
Tenyleg sajnalom...

De en aszondom Malac, fel a fejjel, oszt ne foglalkozz a temaval!
A fizikatanarunk egyszer levagatta a hajat, egy kicsit felresikerult neki, es ugy nezett ki, mint egy szerzetes. Amugy is pufi volt egy kicsit, meg neha borviragos az orra. Bejott, osztaly vigyazz, meglattuk, es mindenki azonnal mosolygott, volt aki alig birta a rohogest visszatartani, erre O: "Na mi van urak? Minden csoda 3 napig tart!" Oszt igaza lett, nahany ora mulva mar tok termeszetes volt, nem is neztuk. :-]

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.08. 15:27:39

"nyilvanossagra hozzak a pontos bizonyitekaikat."

Vki ellen lehet, ellenem nem.

Egyelőre még azt sem lehet tudni, h mi történt!
Te tudod?

Tudod, azért sem értem az egészet, mert el nem tudom képzelni, h ők mire gondolhatnak, miért állt volna nekem érdekemben rokicával kicseszni?

Van egy pár nick, akinek szívesen keresztbe tennék, de nem így, hanem nyíltan, és azok között egyáltalán nem szerepel rokica.

Bizonyíték, az meg számomra teljesen nonszensz.

Legfeljebb provokáció, vmi tákolmány, ahogy arról tegnap a tótában írtam. Volt időm gondolkodni, össze lehet kreálni vmi baromságot, csak az érdeket nem lehet mögé tenni.

Érdek csak egy lehet: az én lejáratásom. Kb. sejtem is, h ki lehet erre morálisan képes. Nekem megvannak a saját "gyanúsítottaim".

És tudod, könnyű ám mondani, h tegyem magam túl rajta, de úgy érzem, mintha bélyeget nyomtak volna rám, és minden amit mondok, csak magyarázkodás. Legalább tudnám, h miről van szó, de csak sejtelmeskednek. Először nem is értettem, h miért zártak ki.

Hát ide jutottunk.

Csak azt tudom kívánni, h aki ezt a sz*rt megkavarta, az fulladjon is abba bele. (Legalábbis szellemi értelemben.)

Na bocs, nem akarom beszennyezni a blogod ilyen ordenárésággal, csakhát ott nem lehetett, a tótában meg már így is épp eléggé kidühöngtem magam.

Nem könnyű feldolgozni, hidd el.

És ez már a sokadik provokáció ellenem.

Egyébként jól emlékeztél, volt olyan, h a saját blogomba a saját nickemmel írtak be saját magam alázását. Voltak már mocskolódó emailek. Szinte minden megtörtént már velem.
De ilyet, még álmodni sem mertem...
B+, túl kéne lépni rajta, de érzem, még a csend sem segít, mert ezen agyalok folyton, h ki és miért, és miért hitte el ezt rokica, aki nő, és éreznie kéne, h én nem vagyok ilyen. Sztem ezt még Lapi sem feltételezi. Ő tudja, h én nyíltan csatázok, nem alattomosan. Face to face, mindig mindenkivel így csináltam.

Na bocs, ha akarod, olvasás után töröld ki, a te blogodba nem való az ilyesmi...

Valahol ki akartam írni magamból.
Amúgy az emailed megy?
Csak azzal meg az a baj, h mintha hátulról jönnék, meg titokban kavarnék.
Ha meg hallgatok, akkor jár az agyam, h azt hiszik, azért mert én vagyok a tettes, aztán kussolok szégyenemben.
Egyszerűen nincs jó megoldás, de azért érzem, h a csend felé kell elmenni.

Üdv.

Gecc 2008.08.08. 16:06:05

Szia Malac!

Megy a mail-em, ha irni akarsz.
Valojaban ahogy irod, egyik sem megoldas. Merthat ugye sok magyarazkodasnak sok az alja, aki meg nem is probal magyarazkodni, az meg hallgatolagosan elismeri a vetket.
Elhiszem, hogy szar, nekem is rosszul esne, merthat megis egy jol bevalt kozosseg elott tortenik ez az egesz.
En is magyarazkodnek a helyedben, ha ez megnyugtat, mert hallgatni soha sem szerettem.

hölgyválasz · http://holgyvalasz.freeblog.hu 2008.08.08. 16:44:11

Malacka, csatlakozom Gecchez, és továbbra is biztosítalak Melletted való kiállásomról!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.08. 17:22:37

Hello Gecc!

Nagyon számít nekem a véleményed, meg a másik két fiatalé : non est volentis és test.

Közben megjártam boltot és migymás, és arra gondoltam, h ennyi elég, hacsak nem jön egy újabb hullámban támadás. Most vhogy nyugodtabb vagyok, jót tett a kimozdulás, meg hogy főzök éppen, eltereli a figyelmet.

Üdv., jegelem a gondolataimat e tárgyban, remélem nyugtom lesz.

Hölgyike!

Nagyon köszi neked is, te ismersz legrégebb óta, mint törzskommentelőm, még az ősidőkből, vagy még tán előtte is a magasabb szintű szellemi szférákból;-))

Üdv.

liidiiia 2008.08.08. 17:41:57

én ua.aztat mondanám, mint gecc a fenti 2 hsz-ében, csak biztos sokkal hosszabban.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.08. 20:13:47

Hello!

liidiia, köszönöm neked is!:-)

----------

A bűntudat hozott ide, mert épp Lapinak osztom az észt meg a lettet tótában, és hát Gecc et. neked ő nagy haver, és egy pillanatra megszégyelltem magam, h hát bántom, mikor te meg tök jól és normálisan álltál hozzám, de értsétek jól, ez egy fontos vita az uszításról, mert ezen úszott el a kapcsolatunk, itt kapta meg azt a fekélyt, ami később elrákosodott.
Úgyhogy bocs, ne vedd fel!

jaegtoer 2008.08.08. 21:43:48

Hi All!

Malacka

...eltünt egy posztod, és érdekes módon fölszívodott korom is, mi a pina collada történt? Írok Neked levelet, onnan folytatnám. Rendben?
Üdv.

jaegtoer 2008.08.08. 23:12:33

Na, mögtanátam. Annyi mán a marhaság, hogy nem tanálom a disznóságot:-)
Képzejjed, mán a nagy a fiókokat is ekesztem kihúzgáni, még a hüttőt is kinyitottam, hogy rágyöjjek hova lött a józan eszöm? ...vagy valami gárgyú kórság tergyeng a levegőégbe? a. na la mönök a dógomra....

jaaaaaa, aszt a lLapi gyerököt mög haggyad má, akkó is, ha úgy vélöd Ű keszte... nem mindegy:-) mint a szerelmesök:-) nem löhettök egymás nékű :-)

jaegtoer 2008.08.09. 07:15:43

Hi All, Jó reggelteket Mindenkinek!
:-))))))))))
Oly jól tettem, hogy korán keltem, ráleltem mi a "pina collada" az a "lettet". Szégyön, nem szégyön, má' mög akartam kérdözni mi a pigna (nem félre érteni, ez egy papír márkanév) az a lettet.
A szovjet, orosz, grúz és oszét háború legelső eredményeként jelenthetem, ma reggel rájöttem hogy lett. Nem ötlet, sólet, mell lett vidám kifejezése, hanem lett , Estonia mellett. észt-lett

Most fodozhatom a padozatot, mi más szemszögéből plafon. ...hogy az élet millen nehézkes, ha az ész elmene a fészkes....

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.09. 09:50:42

"Lapi gyerököt mög haggyad má, akkó is, ha úgy vélöd Ű keszte..."

Úgy vélem, és hagyom, de nem miatta, mert sokszor bevon a hsz-eibe, hanem Gecc,Liiidiia, és a többi kocsmázó miatt.

Azért ha malacozik, védekezhetek, ugye Jaeg?:-))

----------------

Gecc et.!

Válaszoltam. A szokottnál egy kicsit keményebb voltál Orbánnal:o))

Én most nem írnék többet itt egy darabig, féltem ezt a blogot. Nem akarom, h itt is téma legyen, h mi van máshol. Gondolom, Gecc sem akarja, és nagyon igaza van. Sajnos kirekesztések miatt az ember nem mindig ott tudja elmondani, ahol kéne.
Így utólag is, elnézést kérek!

Üdv.

jaegtoer 2008.08.09. 10:51:05

Kedves Malacka!

:-) Ugyan mit tehetnél? :-)

És tényleg, a helyedben én mit tennék? .... a violinkulcsát a kutricának! :-)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.10. 09:46:59

Hello Gecc!

Alighanem a Cartman féle levelezésnek lőttek tótában:-((, hétfőtől liberális moderálás az offoknak. Lesz vmi csettopik, az viszont lehet, h izgibb lesz, mint a poszt:-))

Üdv.

Gecc 2008.08.10. 10:25:53

Szia Malac!

Hat mostand mit mondjak? En nem ertek egyet Arpi blogliberalizacios terveivel, de hat ki vagyok en, hogy megaszondjam neki mi a jo?
1. Soka kerulnek ki a kommentek (mi lesz pl, ha elutazik 1 egesz napra munka ugyben?)
2. Sokan elmaradnak majd, mert a legtobben nem csak erdemi dolgokat tolnak bele a kommentbe (1 ugyanazon kommentbe, hanem mas temaban is), ezek moderalasra kerulnek
3. Akik moderalasra kerulnek, egy kis ido utan szepen rendre elmaradoznak, eltunnek (mint Simonmondja kollega, aki ugyan nem ezen okbol, de sajnalatos modon aprilis(?) ota nem lathato, es ezt szivembol sajnalom)
4. Lesz egy off topik, csetelni, senki nem fogja hasznalni, VAGY, eppen hogy mindenki azt fogja hasznalni, mert ott szabadon es mindenrol lehet beszelni. Olyan lesz ez, mint regen, amikor volt egy tema, pl vallas, de aztan teljesen mas politikaval kapcsolatos beszelgetes alakult ki.

Ugyhogy en ugy gondolom, Arpi vagy leallitja majd a blogliberalizaciot, ha tenyleg a fent felsorolt dolgok kerulnek megvalosulasra, vagy az is lehet, nagyon mellefogtam, es egy rakas kommentezo lesz, gloria no majd a posztok kore es minden csilli-villi faja lesz.

Udv.


Ha valaki nem ert velem egyet, csak szoljon. Kivancsi vagyok mindenki velemenyere.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.08.10. 10:39:26

Tök igazad van Gecc!

De azért te, én, paszti, hölgyi, stb... sosem fogunk moderálni. Nézd, én roppant büszke vagyok arra, amit sötét korommal műveltünk az elmúlt napokban, pedig vmi ilyesmivel nyitott be:

# 12. sotet.korom
2008. 07. 24. 10:53

Satnya kis vita ez itt.

Tiltsál ki Malackaka... Legyen egy kis örömöd!
________________________________________________________________________________

# 13. malacka69
2008. 07. 24. 11:33

sötét

Miért tiltanálak?
Nem ez a főblogom mellesleg...

Szevasz:-)

-------

Most 245-nél tart a kommentszám, és mondhatom nagyon érdemi a vita, és korom is egyre toleránsabb, sőt: toleráns!

Azért egy kicsit rosszul használod a szót, mert nem blogliberalizáció, hanem blogcenzúra!
De lehet, h iróniából írtad!

Nekem nem lesz gond, h érdemben szóljak hozzá, de ha moderálja, akkor a malacnewsban részletesen kielemzem az írását, és a csetszobában közlöm, h akit érdekel, ott megvitathatjuk. Részben ezért is hoztam létre a malacnews-t, h tudjak kontraw-ket írni.

Na mindenjókat, ma már kevéssé fordulok elő, családozás!
:-)))

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.10. 14:11:14

Én egyetértek Geccke Veled és Malackával is !

/ Malac, követem az ominózus beszélgetést, valóban szembetűnő az a metamorfózis, amin átment Sötét korom, kezdem tisztelni őt is...!/

jaegtoer 2008.08.11. 23:01:11

Szia Gecc?
Csak nem elfogyott a papír s a ceruza? Vagy a scanner is szabira ment?

jaegtoer 2008.08.11. 23:07:56

Kedves Hölgy!
Ne siesd el.
Csak azért nem szólok ott hozzá, mert egyrészt tisztelem a gazdát, (mint minden posztnál, hol ott vagyok:-), másrészt a beszélgetés más fordulatot vett.

Gecc 2008.08.11. 23:26:32

Szia Jaeg!

Nagyon keveset tartzokodom az irodaban. Namarmost ma reggel pl bent voltam, csak eppen nem rajzoltam elotte semmit. Rajzolni viszont itthon szoktam es olyankor, amikor egyedul vagyok. Rajzolas nem volt mostansag, igy nem volt mit szkennelni sem reggel.
Holnap talan rajzolok, de szkennelni nemtom, lehet csak jovoheten fogok.

jaegtoer 2008.08.12. 00:10:25

Kedves Gecc!

Nagyon várom:-)

Tótán 1 perccel megelőztél, de ugyanarra a linkre lőttünk:-))

lapi 2.1 2008.08.12. 08:11:00

hali! elolvastam twá új postját, de őszintén szólva nem vagyok rápörögve arre a grúz balhéra. men volt még időm, hogy alaposabban utánaolvassak. kínáról meg a bede nyomott egy kurva érdekes blogot, de úgy, hogy hónapokig kint tartózkodott. ahhoz nem szóltam hozzá, de igen nagy élvezettel olvasgattam. az olimpia, meg olimpia, bár azt is alig látom, ez az időeltolódás bűne. sportban nagyon nem ugyanaz egy eseményt utólag az eredmény ismeretében megnézni. ráadásul ennyire szar szerkesztésben még nem nyomtak olimpiát. arra gyúrtam, hogy majd esténként megnézem a napi összefoglalót. erre mi megy? kikap egy no name magyar vivó a legjobb 16 között, na azt lenyomják végig, de az úszásról alig adnak valamit, ha nincs magyar a döntőben. a sidney olimpiával is úgy jártam, hogy amikor kovács ági nyert egy hajszállal, én éppen kanyarodtam az akadémia utcába. sohasem felejtem el, ordított a rádió és én majdnem kidöntöttem a lámpát. :D

twá új módszere vagy bejön vagy nem. ez egy viszonylag neutrális post volt, de majd ősszel kiderül, amikor beindul a belpol nagyüzem.

twá blogja annyiban speciális, hogy az egy profi blog, profi közíróval. nyilván nem lehet összehasonlítani a látogatottságát bármelyikünkével.

én mondjuk teljes szívből támogatom twá új törekvését, bár a chat-boxban nemigazán bízok. sztem az érdektelenségbe fog fulladni. ugyanakkor megértem, mert ez az új post igazolja, hogy baromi sok új kommentelő szól hozzá, ami nyilván jó az olvasónak. mondom ezt azzal együtt, hogy magam is igen aktívan háeszeltem sokszor off-ban. végül is a neten korlátlan a felület, aligha van valaki, aki ne tudná közölni, amit akar. na majd meglátjuk.

Gecc 2008.08.12. 09:33:04

Lapi

TWA-n teny, hogy most nincs offolas. De ugyanakkor mint lathato is, meg mondta is, igen nehez feladat var ra, hogy minden kommentet vegigolvasson, eldontse melyik oksa, aztan kitolja. Ez most egy olyan tema, ami nem mozgat meg annyi embert szerintem, de a kesobbiekben amikor megint a belpol lesz a nagy aktualitas, akkor csunyan szivja majd a szaja szelet, hogy mennyi meloja van vele. Ha folyamatosan ott lenne, amit valljuk be lehetetlen, hiszen neki is van maganelete, az faszan mukodhetne, lenne egy nagy es folyamatos vita, igy azonban a legtobben nem fognak kerdeseikre- felveteseikre valaszt kapni, szerintem.
A helyeben en azt csinaltam volna, hogy eroteljesen figyelmeztetem a blogkozonsegem, hogy vege az offolasnak, a mas temak beleirogatasanak. Szerintem mukodott volna.
A cset topik szerintem is egy halva szuletett otlet, senki nem fog azert TWA-ra menni, hogy cseteljen. Arra ott van mindenkinek a sajat blogja es kialakult nezokozonsege. Arrol nem is beszelve, hogy amit mondottam volt, ha egy posztot leved, a tobbit is levedi a kommentek elol, es csak elozetes moderacio utan kerulnek ki. Aztan persze ezen lehet allit majd a support.
Beleirja a blogmotorba, hogy:

begin
{csak ott mukodj ahol beallitanak bazze}
end

Hogy megvillantsam programozoi tudasomat is! :-D

lapi 2.1 2008.08.12. 21:57:44

na én meg még azt sem értem, hogy a laptop firefoxon miért nem megy a helyesírásellenörző. az biztos, hogy pl éles belpol helyzetben (ősszel még bukhat is a kormány, ilyen sem volt még 90 óta) hogyan lehet annyi kommentet átnézni. sztem a látogatottság nem mindegy, ha valaki profi közíró. ez viszont nem az én problémám. mindezzel együtt nagyon drukkolok neki.

liidiiia 2008.08.13. 00:35:51

hellósztok,
régen, vagyis tavaly márciusban pl volt moderálás a tóta w-n. emlékszem, az én nickemről kábé 1,5 hét intenzív vallás- és lételemzés dialógus után vette le a késleltetést az árpi vagy aki csinálta a moderációt akkor, és érdekes érzés volt, hogy hirtelen azonnal fenn van, amiket bepötyögök. egy idő után offoltunk rendesen a párbeszédben (mondjuk akkor már hetek óta 4-en 5-en maradtunk 1 posztnál), de az humoros volt, hogy a legképtelenebb asszociációkkal és utalásokkal...stb utaltunk időnként a vallásra (poszt-téma), hogy ne lehessen aztat mondani kommentre, hogy off, mert a beszélgetés folyamához nagyon kellettek az egyebek is. persze azért végig témánál maradtunk hosszútávon, csak van, hogy az off valójában nem off, hanem segít abban, hogy a másik fogalmi rendszerét megértsem, hogy észrevegyük, pl, hogy egyáltalán ugyanazt értjük-e szvak alatt..., ilyenek. nekem az akkori tóta w is érdekes volt amúgy. többféle hozzászólás vala a témákhoz, és a témákat jobban tartották az emberek. szerintem :-) .

hölgyválasz · http://holgyvalasz.freeblog.hu 2008.08.13. 08:48:45

Helló Geccke !
Látom, twá új módszeréről esett szó, tegnap hasonlóról írtam Malackának, gyorsan be is illesztem, idő- és enerdzsí spórolásként :

"Nekem az a bajom az új szisztémával, hogy ma pl. "vakon" írtam, anélkül, hogy tudtam volna, előttem hányan, és mit szóltak a témához, mert se az enyém nem jelent meg/még másfél óra múlva sem/ se a többieké, akik előttem, vagy utánam szövegeltek.
Tehát, előfordulhat, h ez a "coitus interruptussal" megjelenő kommentfolyam egymás gondolatainak ismételgetését is magában rejti, aztán majd tanakodhatunk, ki plagizált, kit :)"

Gecc 2008.08.13. 09:31:46

Szia Holgyi!

Nem hiszem, hogy barmelyik epelmeju kommentelo kikerne maganak az elsoseg jogat abban az esetben, ha tobben ugyanazt irnak, linkelnek. Nem is lenne ertelme, hiszen a legtobben tudjuk/tudjak, hogy ezen szisztemaval ez siman elofordulhat. Ha meg valaki pampogni kezd, hat oszinten... nem erdekel. :-]

lapi 2.1 2008.08.13. 21:07:12

csákány gecc brother. akartam ma válaszolni, de a nagy pesti forgatagban elmaradt. holnap majd lesz időm, mindenesetre hajrá! :DDD

Gecc 2008.08.13. 22:18:13

Csa Lapi!

Koszi. :-]
No preblemo! Mondtad is, hogy elfoglalt vagy a heten. Majd dumalunk.

jaegtoer 2008.08.13. 22:48:51

hölgyválasz · holgyvalasz.freeblog.hu 2008.08.13. 08:48:45

"Tehát, előfordulhat, h ez a "coitus interruptussal" megjelenő kommentfolyam egymás gondolatainak ismételgetését is magában rejti, aztán majd tanakodhatunk, ki plagizált, kit :)"

Ez már meg is esett:-) Pár másodperc eltéréssel, ugyanazt a linket toltuk be Geccel. Vagy Tóta szerkesztette szinte egybe. Szerintem a két hsz. egymást erősítette, meg is jegyeztem Geccnek:-)
(Oroszország félbevágta Grúziát /Index)

Gecc 2008.08.14. 13:29:46

No hat Kedves Olvasojim!

Keszul az ujabb remekmu... eloljarboan annyit, hogy Sarkanyunknak faj a gyomra es ez ellen cselekedni kell valamit! :-]
A tobbit holnap, mar amennyiben nem leszek betegsegemnel fogva lusta felkelni.

jaegtoer 2008.08.14. 17:25:04

Szia Gecc!
:-))))
Igyál és gyógyulj meg!! :-))

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.08.14. 22:43:07

Nanemááááhogy ! Geccinyek, ha vért izzadsz is, kötelező bérakni azt az újat, hééé!

Jujújjj, vajon mi lesz a Sárkinycával, meg a fájós hasával ????

Esküszöm, nagyon kíváncsi vagyok!

liidiiia 2008.08.15. 08:58:19

ojjjjaj, na nagyon szurkolok!!!!! az uninak :-D
+gyógyuljál gyorsan!!!!!!
vas este, ha hazajövendek, akkor remélem már láthatom a JÓ!!!!!! :-DDD fejleményeket az uni és a sárkány között... :-)
süti beállítások módosítása